Skip to main content

Mikëpritja e Pukës - Oda Pukjane

Odë e burrave - ilustrim


Mikpritja ne fiset e Pukes eshte pjesa me e rendesishme e çdo pukjani . Ajo me se shumti dallohet ne pritjen e mysafirve, mikut etj. Kur nje shtepi ka mysafir, i zoti i shtepise e pret me nderime e fjale te mira. Rendesi te madhe i kushtohet vendit ku do ulet mysafiri si dhe ushqimi qe do i serviret.(1) Mysafiri ne Puke, Kabash, Qerret, Kryezi, Malzi etj ulet ne anen e majte te qoshes se oxhakut, ndersa ne anen e djathte ulet i zoti i shtepise.(2) I zoti i shtepis i thote: Mire se ke erdh, ose Hoshgjeldin dhe Merhab! etj. Mysafiri ia kthen: Mire se te gjeta o i Zoti shpis! Pasi mysafiri te rehatohet, vendoset kafja ne prush (ne zjarr) ose me dore ne zemer i jep duhan si dhe ia ndez ate. Pas nje fare kohe i zoti i shtepis e pyet: Ke ndonje nevoj? Nese mysafiri ka ardh gjate dites, dhe pasi te ket pi kafen brenda dhe te ket ba nje dore muhabet i zoti i shtepis ne shenje respekti e nxjerr mysafirin jasht per te shiku vendin, bereqetet etj. Me pas mysafirit i shtrohet sofra e bukes. Tradita tregon se ne Kabash, Puke etj i zoti i shtepis nuk leviz nga vendi per sherbim ndaj mysafirit , pasi larja e duarve, (3) servirja e ushqimit e kryen nje nga meshkujt e shtepise i cili eshte i caktuar per hyzmet. Hyzmetqari qendron tek dera e odes. Mysafiri , ose miku mbahet me muhabet dhe biseda zakoni, tradite e burrnie.(4). Per respekt te mysafirit apo mikut i zoti i shtepis pret dash (5) Dashi pergatitet i gjithi duke e vendosur komplet ne sofer dhe ketu fillon respekti i sofres.

Respekti i sofres (6)

Ne fisin e Kabashit, Pukes, Qerretit etj, koka e dashit ndahet ne dy pjese. Nje pjese i jepet mysafirit i cili eshte ne krye te vendit (pra ne qoshe te oxhakut) dhe pjesen tjeter e mban i zoti i shtepise.
Ndersa ne disa bajraqe te tjera ka ndryshime si pershembull: I gjithe koka e dashit i ndar ne dy pjese i jepet mysafirit te pare i cili e mban per vete gjysmen ndersa gjysmen tjeter ia jepe mysafirit te dyte (mikut te dyte) e ky nuk e mban per vete por ia kalon te tretit, i treti te katertit derisa gjysma e kokes se dyte te arri tek i zoti i shtepise. Kjo ne shenje respekt ndaj zotit te shtepise.(7)

Ushqimi - Gostija 

Sipas tradites se hershme gostia ne fisin e Kabashit dhe Pukes hapet me çorbë ose supë dhe mbyllet me kos. Sikurse oda vend te veçante per mysafirin apo mikun ka edhe uja ne sofer. Respekti i sofres eshte me i dallueshem sidomos ne rastet ceremoniale siç jane; fejesa, dasma, festat fetare, mortet etj. Sa i takon rasteve te vecanta si psh; festa, dasma gostija per mysafiret, miqt eshte e pasur me çorbë, mish i zier, pilaf me mish dhe mbyllet me kos. 

Dasmat

Dasmat ne fisin e Kabashit, Pukes, Qerretit, Kryeziut, Malziut etj percjellin emocione, kjo per shkak te menyres se pergatitjes se saj qe fillon kohe para dites se dasmes siç eshte; fejesa, ndarja e dites se dasmes, paja e nunes (8) etj.  Dy miqesit  bejne ndarjen (secili per llogari te vet) se kush do jene krushqit, kush do merret me ushqimin, me qerasjet, pritjen dhe percjelljen e te ftuarave, kush do e nxjerr nusen nga shtepia, si do organizohet ahengu me valle, kenget qe kendohen nga bijat etj. Eshte interesant fakti se si kenget e dasmes ne Kabash, Puke, Qerret, Kryezi, Malzi etj jane ruajtur brez pas brezi, kjo e ndikuar nga mesazhet qe ato percjellin duke i krijuar keshtu emocione dhe hare dasmes.(9)

Sipas tradites pukjanet diten e dasmes, dasmoret ulen ne sofer. Sipas rendit behet edhe ulja e tyre. Ne krye te sofres eshte krushku i pare (kusherini), pas tij eshte daja i dhendrit. Ne sofren e pare ulet dhe zoti i shtepise. Rendi i uljes vijon keshtu dhe ne sofrat e tjera derisa sa te vije radhe e sofres se fundit ne te cilen ulen nipat, kusherinjte e afert te cilet kryesisht jane te ri. (10) Dikur dasmat hapeshin me kengen " Maje krahu " per te vijuar me lahuten , daulle dhe me hyrjen e çiftelis dasma filloi te kete gjalleri muzikore edhe me te madhe. Pershembull , pas kenges Maje Krahu (kenga perpjet) fillonte per pak çaste lahuta. Kjo ishte si te thuash shtrimi i fillimit te dasmes ne oden e burrave, ndersa nga oda e grave merrej me nusen etj. Me pas i zoti i shtepis merr çiftelin dhe ia jep krushkut te pare, ai nese nuk i bie fillon ia jep te dytit dhe vazhdon keshtu derisa sa nje ti bie asaj. Nese ndodh qe nuk din , atehere ajo percillet tek te tjeret dhe sigurisht ndalon tek ai qe i bie. Ky i fundit ia jep te zotit te shtepis. Pastaj eshte edhe kcimi i kapuçave. etj
Çdo here ka qene tredite qe burrat ulen veç dhe grat veç. Ashtu sikurse burrat dhe sofra e grave ndjek te njejtin rend ulje. Servirja e ushqimit tek burrat behet nga meshkujt ndersa tek grat sherbejne vetem grate apo vajzat e caktuara per sherbim. Pasi te kete perfunduar sistemimi i dasmoreve ne sofra fillon servirja e ushqimit ku si gjell e pare eshte çorba e cila eshte e perbere nga melçia, zemra , shpretka (kryesisht e dashit dhe viçit). Me pas fillon servirja e mishit te zier,(11) pilafi me mish dhe per tu mbyllur ne fund me kos. Me pas po nga hyzmetaqaret sillet uje dasmoreve per te lare duart.

Mortet

Si ne shume aspekte te jetes fisi i Kabashit i kushton rendesi te madhe mbarvatjes se ceremonis mortore.  Nuk quhet ceremoni e mire nese shtepia te ciles i ka ra morti nuk fillon menjehere me pergatitjen e xhenazes. Ndaj ne fisin e Kabashit, Pukes , Qerretit, Malziut etj i kushtohet vemendje e madhe larjes se xhenazes, qefinosjes se saj etj. Gjate kohes qe eshte duke u bere pergatitja e xhenazes i zoti i shtepis cakton njerezit per te hap varrin, cakton kohen e varrimit po ashtu  cakton personat qe do bej njoftimin e fshatit, ndersa personat qe i ka me te rendesishem preferon ti njoftoj vete ne pa mundesi dergon djalin ma te madhe te shtepise. Sipas besimeve behet edhe njoftimi i hoxhes ose priftit per kryerjen e riteve fetare. Perveç pjestareve te shtepise si; zoti i shtepise, axhallaret, djemt, nuset e shtepise, bijat e shtepise , rol te rendesishem ne pritje, percjellje dhe sherbim kan kusherinjet per te  vijuar me nipat , mbesat etj. Kur gjerat te jen ne rregull atehere i zoti i shtepise cakton burrat te cilet ne radh (te rreshtuar) ne oborrin e shtepise apo pak me larg presin njerezit qe do vijne per ngushellim po ashtu cakton burrat qe do presin e percjellin ne ode apo vendin e caktuar per pritjen e ngushellimeve. Personi qe do nxjerr kafet, dhe buken e mortit.
Ngushellimet per mort behen; burrat veç dhe grat veç. Ashtu sikurse i zoti i shtepise edhe zonja e shtepise cakton grat qe do qendrojne tek xhenazja, ato qe do presin, qe do nxjerrin kafet etj. Kur te afrohet koha e varrimit vijohet me ceremonin e nxjerrjes se xhenazes nga shtepia me koke, caktohet kater burra per te nxjerr xhenazen per te vijuar me faljen e namazit te xhenazes , vendosja e xhenazes ne varr dhe pas fjales se hoxhes i zoti i shtepise ose nje person i caktuar falenderon te pranishmit per pjesmarrjen ne varrimin e xhenazes. Me pas i zoti i shtepise dhe te tjeret sipas vendit , reshtohen per te percjell njerezit.

Pergatiti
Gezim KOPANI

Shenim; Materiali eshte punim....

___________
1. Respekti i pukjaneve per mysafirin shkon madje deri kujdesja e kalit me te cilin ka udhetuar mysafiri apo miku.
2. Tradita zakonore e fisit te Kabashit , Pukes etj ka nje shprehje: "Ma plaku, te oxhaku". Nga mysafiret ne krye te vendit (odes) ose ne qoshe te oxhakut nuk mund te ulet kushdo. Ai duhet te jete i zgjuar, personalitet ose titullar si pershembull: Bajraktari, Miku, Hoxha , Prifti. Nese ne krye te mysafireve eshte Hoxha (Myfti apo Imam) ai eshte i pari dhe ulet ne qoshe te oxhakut. Hoxha (imami) kishte per zakon te zgjedh burrin e dyte pas vetes, ndersa muezini (ndihmesi i hoxhes) qendron ne fund.
3. Ne fisin e Kabashit, Pukes, Qerretit , Malziu etj i zoti i shtepise nuk leviz nga krye vendi (krye oxhaku) kjo ne respekt te mysafirit. Edhe ulja e zotit te shtepise ne anen e djathte te oxhakut eshte per faktin se; Kur i zoti i shtepis ti drejtohet mysafirit per bisede (muhabet) ti drejtohet nga ana e mbar pra nga e djathta. Po ashtu kur eshte rasti per ti dhene mysafirit diçka (ndez duhan) t'ia jape me doren e djathte duke vendos doren ne zemer. Ne fakt kjo eshte kjo eshte dradite e familjeve myslimane pasi myslimanet doren e djathte e perdorin per mir, pasi Profeti Muhamed as. ka urdheruar qe punet e mira (ngrenja, veshja, hyrja ne shtepi apo xhami etj te behet me te djathten. Te gjitha sherbimet ndaj mysafirit siç eshte larja e duarve, servirja e ushqimit e kryen nje nga meshkut e shtepise i cili ben hyzmet mysafireve (i zoti i shtepise leviz nga krye oxhaku vetem ne rastet ku nuk ka mashkull tjeter ne shtepi). Ne malsin e Pukes grat e shtepise nuk kan sherbyer asnje here mysafirit madje dhe kur zonje e shtepise, apo nusja e shtepise i vjen vellau. Ne kete rast ajo hyn vetem nje here ne ode sa per ta takuar babain apo vellaun dhe pastaj largohet edhe pse ne ode ndodhen vetem ato.
4. Ne fisin e Kabashit miku shkon pas atij qe i prin, nese miku nuk shoqerohet me mysafir te tjere te cilet kane vendin e tyre, miku vendoset ne krye te oxhakut. Mysafiret perfshire dhe mikun hyne ne ode dhe hek armet e krahut dhe ia jep shpijakut (zotit te shtepise) dhe kjo behet duke i thene: "Koftë (qoftë) per mirë! ndersa shpijaku (zoti i shtepise) duke ia marr armen i pergjigjet: "Mire se erdhe! Paç ardhe me faqe te bardhë!". Nese miku eshte i pari d.m.th. nuk ka para tij titullar si bajraktar etj, ai vendoset ne kryevendi etj.
5. Ne raste te veçanta si pershembull fejesa, Puka pret dash (por mund te jete dhe dele , dhi etj) dhe me kete rast grat e shtepise pergatisin gatimin e veçant te quajtur pite.
6. Sofra eshte tryez tradicionale e Pukes dhe jo vetem. Ajo eshte e rrumbullaket, rreth se ciles ulen pjestaret e familjes apo mysafire.
7. Ndersa ne disa zona te tjera jasht Puke por qe kan lidhje me zakonet e fiseve te rrethit Puke kan tradite pothuajse te njejte por me disa ndryshime te vogla. Marrim shembull Gjakoven tradita e te ciles eshte: Kryet e dashit i jepet kryemysafirit (psh; bajraktarit), shpatulla i jepet hoxhes ose prifitit. Nese nuk jane keto i jepet burrit me te moshuar nder mysafir ( i cili eshte ne krye te oxhakut), veshket i jepen Zotnis pasi ajto jane zotni e nuk merrem me kocka, ndersa bishti (ndryshe nga jugu i shqiperise) i jepet grantuesit te sugurise, apo hyzmetqarit i cili ruan dhe kujdeset per bajraktarin apo per te parin e vet.
8. Pajë do te thote qez. Sipas tradites paja eshte nje nder çastet e veçanta sa i takon dasmes dhe nuses. Paja tregohet nga nje grua e shtepise (ne shumicen e rasteve e zoja e shtepise) e cila cakton diten dhe therret grat e tjera per te shikuar pajen. Paja e nuses ka qene zakon te futet ne arke prej druri e cila e mire zbukuruar nga jasht. Paja eshte si thuash dhuratat qe miqt e ri i kan bere nuses, vjehrrit dhe vjehrres, dajallareve, hallave, bijave te shtepise e keshtu me radhe. Paja mbyllet me dhuratat per nuses dhe dhendrin. 
9. Dhe sot ne dasmat pukjane bijat kendojne kenget e dasmave. Kenget u kendohet: dhendrit, vjehrres, motrave dhe vellezerve, hallave, dajes, nipit etj. Shkurtimisht u paraqes disa vargje te ketyre kengeve:
Kenge per nusen:
"Mori lulja e frashnit t'bardhe
A t'tha nana; Udha mbar?
Udha mbar nana m'ka than. 
Lot per faqe ia kam lan
..."
Kenge per dhendrin:
"Dhender o, shtylla e shpis,
Hiqi reshat e beqaris,
Se beqar s'te thon ma kur,
Por gjithmon t'thon i martun.
.."
10. Asnje sofer nuk mund te filloj te haj por as te ngrihet para sofres se pare.
11. Siç e kam permendur dhe me siper edhe ne dasma ashtu sikurse tek pritja e mysafirit behet ndarja ne dyshe e kokes se dashit. Kjo  behet me qellim nderimin e mikut, mysafirit. Ne dasma koka ndahet ne mes te krushkut te pare dhe dajes se dhendrit.


Popular posts from this blog

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Më të lexuarat e javës

Mesazhet e Profetit Muhammed a.s. dhënë nga hutbja e xhumasë

Muhammed a.s Pas disa ditesh mikpritje te Profetit Muhammed a.s. ne  Kuba (1) , profeti Muhammed a.s. diten e xhuma niset per ne Medine. Ne kohen e drekes ndaluan ne vendin e quajtur  Ranuna . Ne kete vend Profeti a.s. mbajti hytben e xhumas. Ne kete kohe u be obligim falja e namazit te xhumas. Gjate hytbes nder te tjera Profeti Muhammed a.s. tha: "O njerez! Para se te vdisni, pendohuni (beni tevbe). Sa te keni mundesi , beni pune te mira. Rregulloni marredheniet tuaja me Allahun duke dhene sadaka hapur dhe fshehuarazi, e te permendi sa me shume Allahun. Nese do veproni keshtu, do ju vije furnizimi (bereqeti), ndaj ndihmoni dhe arrini te siguroni gjerat qe nuk keni mundur ti siguroni! Dijeni se Allahu xh.sh. , ne kete muaj te ketij viti, ne kete vend, e ka bere te detyrueshme faljen e namazit te xhumas , dhe do jete keshtu deri ne kiamet. Sa te jem gjalle, por edhe pas vdekjes time. Kushdo qofte qe ka shikuar imamin qe fal xhuman dhe e le pa fal xhuman , nuk do te kete kurre ...

Çfarë ka thënë shkrimtari dhe poeti i njohur G.Wells për Profetin Muhammed a.s ?

"Muhammedi a.s. e beri haxhin e lamtumires, nje vit perpara vdekjes. Me ate rast mbajti para popullit, fjalimin madheshtor. Gjeja e pare, te cilen e shpalli te pavlefshme ishte vjedhja dhe plaçkitja, si dhe hakmarrja dhe gjakderdhja. Ne pjesen e fundit te fjalimit, solli parimin e barazise se plote, ne mes nje muslimani me ngjyre dhe halifit (Udheheqesi). Kjo, me vone ndikoi ne veprimtari te drejte fisnike dhe kaliti njerezit me frymen e fisnikerise dhe tolerances. Ishte ky, nje realizem shume i larte, qe arriti te ndertohet ne jete. Keshtu, u themelua nje shoqeri, me me pak totalitarizem dhe me me pak padrejtesi shoqerore, se cilado shoqeri tjeter e mehershme." (H.George Wells - Shkrimtar dhe poet i njohur Anglez) Pergatiti Gezim KOPANI

Shënjat e rëneis së një shoqërie dhe shteti - Ibn Haldun

Libri  Kitabul Ibra  i  Ibn Haldun  "...Kur shtetet shemben , frika mbizoteron dhe njerezit kerkojne strehim. Çudirat shfaqen, perhapen thashethemet, miqt behen armiq dhe armiqte behen miq. Genjeshtra behet me e forte, ndersa zeri i se vertetes dobesohet. Shfaqen fytyra te çuditshme, ndersa fytyrat e njohura zhduken. Endrrat behen te pakta, shpresa vdes dhe te mençurit ndjehen me te tjetesuar. Tiparet e fytyres humbasin. Zeri i te mençurve mbytet ne zhurmen e predikuesve dhe ne garen per perkatesine. Te gjithe mbeten ne nje gjendje vigjilence dhe pritjeje. Situata kthehet ne projekte te mergimtareve dhe atdheu behet stacion nisjeje. Vendet ku jetojme behen valixhe, shtepite kthene ne kujtime dhe kujtimet kthehen ne perralla!" (Ibn Haldun (1) ne librin e ti te famshem  Kitabul Ibra  dhe ne  El Mukaddime  dmth ne hyrje te tij nder te tjera shkruajti kete pjese te siper shenuar) (2) Pergatiti Gezim KOPANI __________ 1.  Ibn Haldun  lindi 27...

Modestia e Profetit Muhammed a.s. (Paqja qofte mbi te)

Profeti Muhammed a.s. dhe pse ishte udheheqes i nje populli, ishte njeriu me modest nga te gjithe. Edhe pse ndjekesit shtoheshin dite pas dite Profeti Muhammed a.s. vazhdonte te ishte njeri i thjeshte, respektues, ndihmues dhe dashamires ndaj te tjereve. Kur profeti Muhammed a.s. u nis nga Kuba per ne Medina , njerzit e Medines me gezim kishin dal per ta pritur. Diten e hene karvani i profetit Muhammed a.s. arrin ne Medine, nga pema e hurmave nje ze i larte gezimi tha: Po vjen i bekuari qe presim ! Medinasit filluan te vrapojne per te pritun Profetin Muhammed a.s. , me kengen Talaal bedrua alejna. Meqenese nuk e kishin pa ndonje here, edhe nuk e njihnin profeti Muhammed a.s. dhe ne fillim filluan ti benin respekt Ebu Bekrit r.a., dhe kur ai gati filloi te tregoj se nuk jam Muhammedi , profeti Muhammed a.s. i beri me shenje qe te mos flas. Keshtu ne qetesi profeti a.s. vijoj derisa sa profetit Muhammed a.s. i ra dielli , dhe Ebu Bekri r.a. menjehere nxitoi ti bej hije me palerinen e ...

Urime vitin e ri shkollor 2025 - 2026 !

Me rastin e fillimit te vitit te ri shkollore 2025 - 2025, i uroj suksese te gjithe nxenesve, dhe veçanarisht ayre qe sot ulen per here te pare ne bankat e shkolles dhe atyre qe vijojne rrugetimin e dijes. Ky vit nis me nje realitet edhe me te dhimbshem ; gjithnje e me pa zera femijes degjohen ne oborret e shkolalve tona. Kur kujtoj se vetem disa vite me pare, vetem ne mesimin e besimit ne xhamin e Pukes kishim mbi 170 nxenes, sot, po aq numerohen ne shkollen e qytetit. Nje shenje alarmante e shpopullimit qe prek zemren e shoqerise tone. Eshte koha qe institucionet vendore dhe qendrore te ndermarrin hapa te menjehershem per te kthyer shpresen, per te forcuar mireqenien dhe per t'u dhene qytetareve, veçanarisht te rive, prinderve dhe femijeve arsye te prekshme per te qendruar prane vendlindjes se tyre dhe Atedheut tone te dashur! Le te punojme per te ardhmen, sepse e ardhmja eshte ne bankat e shkolles, ne syte e femijeve tane. Gezim Kopani 

Jeta e Profetit Muhammed a.s

Profeti Muhammed a.s. eshte pejgamberi i fundit te cilit Allahu xh.sh. i ka zbritur librin e bekuar Kur'anin . Profeti Muhammed a.s. eshte nje nder krijesat me te nderuara dhe me te dashura te Allahut xh.sh. dhe besimtareve mysliman. Prejardhja e Muhammedit a.s. nga babai  Profeti Muhammed eshte biri i Abdullahit,(1) Abdullahu eshte biri i Abdul Mutalibit, Abdul Mutalibi eshte biri i Hashimit, Hashimi eshte biri i Abdu Menafit, Abdu Menafi eshte biri i Kusajit, Kusaji eshte biri i Kilabit, Kilabi eshte biri i Murres, Murre eshte biri i Ka'abit, Kabi eshte biri i Luejit, Lueji eshte biri i Galibit, Galibi eshte biri i Fihri, Fihri eshte biri i Malikut, Maliku eshte biri i Nadirit, Nadiri eshte biri i Kinanit, Kinani eshte biri i Huzejmit, Huzejmi eshte biri i Mufrikut, Mudriku eshte biri i Iljasit, Iljasi eshte biri i Mudarit, Mudari eshte biri i Nezarit, Nezari eshte biri i Ma'dit, Madi eshte biri i Adnanit. I fundit eshte biri i Profetit Islamil, Ismaili eshte biri i Pr...

Kush e zbulon njeriun e vertet ? - Aliu r.a

"Autoriteti , fuqia dhe pasuria, nuk e ndryshojne njeriun. Ato thjeshte zbulojne cili eshte ai ne te vertet."  (Aliu r.a.) Gezim KOPANI Mund te lexoni thenie te tjera duke klikuar: Thenie  

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Ditëlindja e Profetit tonë të dashur Muhammed a.s.

Qabja (Kaba) e bekuar. Fotografi e vitit 1880 Sot është ditëlindja e profetit Muhammed a.s. i cili lindi diten e hënë më 12 Rabiul Evvel (571 të eres sonë dhe po të njëten ditë dhe datë në moshen 63 vjeçare i dorëzoi shpirtin Allahut xh.sh. " Gjithë sa zëra që është n'xhihan (botë), thirrte me za, tue i thanë t'gjithë Pejgamberit merhabanë. .. (nderime, përshëndetje)" Gëzim Kopani  Për të mësuar mbi jeten e profetit Muhammed a.s. kliko në link:  https://gezimkopani.blogspot.com/2011/02/jeta-e-profetit-muhammed-as.html

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Më të lexuarat e muajit

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Historia e futbollit Pukjan ndër vite

Ekipi i Futbollit Terbuni - viti 1960 Gjate kohes se Mbretit Zog dhe jo vetem e deri ne vitet 1960 , ne Puke erdhen shume tregtar nga Shkodra , te cileve u pelqeu klima e mire dhe kuruese e zones. Nder ta ishte edhe mesuesi i njohur Shkodran Jordan Misja , i cili nder te tjera luajti rol te rendesishem ne zhvillimin e futbollit ne qytetin e Pukes. Ne vitin 1936 , gjate nje pikniku ne malin e Terbunit , ne vendin e quajtur Livadh Kabash , u organizua nje ndeshje mes te rinjeve. Kjo ndeshje u be nxitje per krijimin e nje shoqerie sportive, 1936 - Themelimi i Shoqerise Sportive  Terbuni Me hartimin e statutit, u themelua  Shoqeria Sportive Terbuni  , me  Gani Kamberin  kryetar dhe  Sadri Ademin  sekretar. U vendos qe ngjyrat e ekipit te ishin: bluza e kuqe dhe mbathje te zeza. U organuzan aktivitete dhe ndeshje miqsore, veçanarisht me  Vllaznin  e Shkodres dhe  Bardhylin  e Lezhes. Ndeshjet zhvilloheshin ne nje fushe ne periferi te q...

Rruga Antike dhe Historia e Pukës në mitologji

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Rruga Antike dhe Historia e Zones se Pukes  Nje trashegimi mijeravjeçare ne zemer te Alpeve Shqiptare Qe ne lashtesi, permes territorit te sotem te Pukes kalonte nje nga rruget me te rendesihme te Shqiperise antike, rruga Lis - Rataria. Kjo rruge, e perdorur qe perpara pushtimit te Ilirise nga Romaket , ishte pjese e nje rrjeti te rendesishem qe lidhte krahinat e veritut me pjeset e tjera te vendit dhe me gjere. Via Publica , Rruga Romake neper Puke  Me ardhjen e romakeve, pergjate kesaj rruge u ndertuan disa keshtjella mbrojtese, disa prej te cilave kishin kapacitet per te per 1000 kalores .  Disa nga keshtjellat me te njohura te ndertuara pergjate kesaj rruge jane: Keshtjella e Vigut , Pukes , Micojit , Fletit , Trun etj. Romaket e quanin kete rruge Via Publica , ndersa gojedhena te ndryshme thuhet se ajo quhej si " Udha e Pukës " , e cila lidhte Lezhen me zonat e tjera si; Vau Dejsi etj. Nga  Lezha  ne drejtim te  Vigu...

Numri i shfletosjes