Skip to main content

Dëshmia në islam

Islami i ka kushtuar vemendje te veçante deshmis se vertet si nje element fisnik qe duhet te pasqyroj vetem te verteten dhe jo genjeshtren. Ndaj myslimanet e kane obligim (farz) qe kur te deshmojne , te bejne deshmi te vertet dhe jo te kunderten. Per kete Allahu xh.sh. thote: 
"Roberit e Allahut jane ata qe nuk deshmojne rrejshem." (El Furkna, 72)
"Dhe largohuni nga fjalet shpifese." (El Haxh, 30)
"Nuk ka dyshim se  Allahu nuk udhezon ne rruge te drejte ate qe eshte genjeshtar." (Gafir, 28)

Ndersa profeti Muhammed a.s. i ka pyetur shoket e tij: "A t'u tregoj per me te madhin e gjynaheve te medha? Shoket i thane: Po, o i derguari i Allahut!  Profeti Muhammed a.s. tha: "1.Ti besh Allahut shok ne adhurim, 2. Te jesh i pabindur ndaj prinderve dhe pastaj u drejtua pasi ishte i mbeshtetur (me krah ne jastek) dhe tha: 3. U keshilloi ashper per mos dhenien e deshmis rrejshem." Pastaj vazhdoi te peseris aq shume mos dhenien e deshmis rrejshem sa shoket thame me vete, kur do mbaroje. (Buhari)

Deshmia e rrem, shpifjet dhe genjeshtrat e dergojne njeriun ne vrajse, ne darjen e familjes dhe shoqerin ne teresi duke e derguar ate ne çekuliber total. Si shembull per kete kemi ate qe na ka treguar  Aishja r.a. e cila tregon rastin e saj.

Aishja r.a. tregon: "Sa here qe i Derguari i Allahut Muhammedi a.s. deshironte te nisej per udhetim, ai hidhte shorte se ke nga familja e tij do merrte me vete. Nje here shorti me ra mua dhe keshtu bashke me te u nisem. Ishta koha kur Allahu kishte udheruar hixhabin (mbulesen e grave). Profeti Muhammed a.s. me vendosi ne deve po ashtu edhe me zbriste bashk me heudexhin (samar ne forme katrori me mbules). Keshtu ecem derisa i Derguari i Allahu perfundoj fushaten dhe u kthyem per ne shtepi. Kur ju afruam disi Medines, Muhammedi a.s. udheroi te udhetojme edhe naten. Kur u dha ky urdher, une u largova pak nga njerzit per arsye personale. Pasi perfundova dhe u nisa per tek njerezit, papritur vura re se me kishte ra varsja e qafes ndaj u ktheva ta merrja. Kjo gje me vonoj. Ata qe kujdesesish per vendosjen e heudexhit ne deve, kishin marr ate dhe vendos ne deve duke menduar se une jam brenda. Ne ate koh grat ishin te lehta, elegante, keshtuqe nuk e kishin ndjere ndryshimin e peshes. Nderkohe qe une une isha e re (disa thone rreth 15-16 vjeç). Une gjeta varsen pasi njerezit kishin ikur. Kur u ktheva , nuk gjeta asnje. Vendosa te ulja tek vendi im, ku qendroja duke menduar se ata do verejne mungesen time dhe do kthehen. Duke pritur me zuri gjumi. Pas ushtrise kish pas qene Safuan Dhekvani i cili vjen ne vendin ku isha. Kur ai shikoj hijen e nje njeriu qe fliten, vjen drejt meje. Ai me kishte shikuar edhe me pare por jo te mbuluar. Une u zgjova kur ai po thonte: "Inne lilahi ve inne ilejhi raxhiun" d.m.th: "Vertet te Allahut jemi dhe padyshim tek Allahu do te kthehemi." (El Bekare; 156). Ai e uli deven e tij, zbriti prej saj dhe vuri kemben e tij te kembet e para te deves. Une hipa ne deve, ndersa Safvani eci ne kemb duke terheq deven per dore, derisa arrtem ushtrin e cila kishte ndaluar per te pushuar. Kush ishte caktu per tu shkaterru, ra ne shkatrrim, disa njerez hodhen akuza te rreme ndaj meje, dhe prisi i akuzave ishte Abdullah bin Seluli (prisi i munafikve te Medines). Pas kesaj arritem ne Medina dhe une u semura per nje muaj, nderkohe njerezit perhapen fjale shpifese. Mua me dukej gjate gripit nuk po me vizitonte Profeti a.s., ate ndjenje dashamiresie te zakonshme te tij, sidomos kur bia e semure. Nderkohe ai (Muhamedi a,s,) vinte dhe ne pershendetje thoshte; Si eshte ajo?  Une nuk dija asnje gje se çpo ndodhte, derisa e mora veten nga gripi dhe dola me Um Mistah per ne Mesasi (per nevojat personale). Ne ate kohe e kishim zakon qe per nevoja personale te dilnim naten, kjo perpara se ti kishim banjot afer shtepive. Me pare arabet nevojat e tyre i kryenin ne vende te hapura dhe larg shtepive. Keshtu, une dola me Mistahin duke ecur. Ajo u pengua nga fustani i gjate dhe u rrezu, ne kete cast tha: U shkaterrofte Mistahi ! Une i thash: Cfare eshte kjo fjale e keqe qe thua per vete kur ke marr pjese ne luften e Bedrit? Ajo tha: Oj ti! A nuk ke degjuar se cfare thone per ty? Dhe me tregoj per thashathemet dhe akuzat shpifse ndaj meje. Mua mu veshtirsu gjendja. Kur u ktheva ne shtepi, i Derguari i Allahut , Muhammedi a.s. erdhi tek une. Pasi pershendeti, pyeti sherbetoren: Si eshte ajo? Une i kekrova qe te me lejoj te shkoj tek prinderit, me qellim tek prinderit te mesoj dicka me shume. Muhammedi a.s. me lejoi. Me te arritur pyeta nenen time: Cfare po flasin njerezit per mua? Ajo me tha: Bija ime! Mos u shqeteso shume per keto. Pasha Allahun nuk ka grua te bukur , te shkelqyer qe e do shume burri i saj, i cili ka dhe gra te tjera, qe ato te mos trillojne per te! Thash: Lavdi Allahut! Vertet pergojojne per kete? Ate nate qava deri ne agim dhe nuk vura gjume ne sy. Nga ana tjeter , kur Profeti Muhammed a.s. shikoj se iu vonua shpallja Hyjnore thirri ne mengjes Aliun r.a. dhe Usama bin Zejdin per tu keshilluar me ta per ta ndar gruan e tij Aishen r.a. Usama dha mendimin e mire qe kishte per grat e tij duke i thene: O i Derguari i Allahut! Mbaje gruan tende pasi pasha Allahun ne nuk dime gje tjeter per te veç te mira, dhe fisnikeri! Ndersa Aliu r.a. i tha: O i Derguari i Allahut! Allahu nuk te ka vendosur ty kufizime, ke edhe shume gra te tjera vec Aishes,, megjithate pyete sherbetoren e saj te tregoje te verteten. I derguari i Allahut Muhammedi a.s. thirri Beriran dhe e pyeti: Ke shikuar ti ndonjehere dicka tek ajo qe te ka ngjalle dyshime per te? Ajo i thote: Per Allahun jo! Kurre nuk kam shikuar tek ajo ndonje gje te keqe dhe te gabuar, pervec faktitit se ajo eshte vajze e re dhe kur fle e le brumin ne vend jo te sigurt dhe keshtu vijne dhite dhe e hajne. 
Ate dite Muhammedi a.s. u ngjit ne minber dhe kerkoi qe dikush ta mbeshteste ate per te ndeshkuar shpifsin Abdullah bin Selulin, duke thene: "Kush do me mbeshtese mua ne ndeshkimin e atij njeriu i cili me ka lenduar rende duke shpifur per familjen time? Pasha Allahun! Une di vetem te mira per familjen time dhe ndershmerin e saj! Ata kane akuzuar nje burre (Safuanin) per te cilin une di vetem te mira dhe ai nuk ka hyre kurre ne shtepin time perveçse me mua." Ngrihet Saad bin Muadhi dhe thote; O i derguari i Allahut! Pasha Allahun ! Une do te te liroj prej tij, nese ai njeri (Seluli) eshte nga fisi Aus, atehere ne do ta heqim qafe, nese eshte nga vellezerit tane (fisi Hazrexh), atehere na urdhero dhe ne do zbatojme urdherin tend. Ngrihet Ubada kreu i fisit Hazrexh dhe thote: Ti ke genjyer, ti nuk e vret dot ate dhe nuk do mundesh. Pastaj ngrihet Usaid bin Hudein dhe i thote Ubades: Ti je genjeshtar! Pasha Allahun, Ne do e vrasim ate dhe ti je hipokrit, je duke mbrojt shpifsin. Per kete dy fiset Aus dhe Hazrexh u acaruan shume dhe ishin gati te luftonin njeri-tjetrin, ndersa Muhammedi a.s. po qendronte ne minber, derisa sa zbriti dhe i qetesoi. Keshtu u qetesua situa dhe ra heshtja.
Aishja r.a. vazhdon;  Gjithe ate dite une vazhdoja te qaja, aq sa lotet nuk me ndalnin dhe nuk vura gjume ne sy. Ne mengjes prinderit ishin me mua. Ishin dy net dhe nje dite qe kisha qare aq sa nga e qara do me plaste melçia. Nderkoha prinderit ishin ulur tek une ndersa une qaja. Nje grua ensaresh me kerkoi leje qe te hynte dhe e lejova. Ajo u ul dhe filloi te qante bashke me mua. Ndersa te gjithe ishim ne kete gjendje, hyri Muhammedi a.s. dhe u ul. Ai nuk ishte ulur tek une qe diten kur ishin hapur akuzat shpifse ndaj meje.
Kaloi nje muaj dhe profetit a.s. nuk i erdh asnje Shpallje Hyjnore sa i takon çeshtjes time.  Muhammedi a.s. tha fjalen e deshmise: La ilahe il-Allah ve ne Muhammeder Resul Allah! dmth; Nuk ka Zot tjeter qe meriton te adhurohet pervec Allahut dhe une Muhammedi jam i Derguari i Tij!, dhe pastaj Muhammedi a.s. tha: Oj Aishe! Keshtu dhe ashtu fjalesh me kane thene per ty. Nese ti je e pafajshme dhe e paster, atehere Allahu shpejt do ta shpell pastertine tende, dhe nese ke bere gjynah, atehere lutju Allahut te te fale dhe pendohu tek Allahu, pasi kur njeriu pranon fajin e bere dhe i lutet Allahut per falje, Allahu ia pranon pendimin. 
Kur Muhammedi a.s. perfundoi fjalen e tij, mua m'u ndalen lotet dhe nuk me mbeti asnje pik loti ne sy. I kerkova babait qe ti jap pergjigje per mua Muhammedit a.s. por babai me tha: Pasha Allahun nuk di cfare te them. I drejtova nenes qe te fliste por edhe ajo dha te njejten pergjigje. Ndersa vete isha e re dhe nuk dija shume nga Kur'ani dhe thash: Pasha Allahun, Vertet ju keni degjuar fjale nga njerezit, dhe ato fjale ju jane ngulitur ne mendjet tuaja, aq sa i keni marr si te verteta. Tani nese ju them se jam e paster , dhe Allahu xh.sh. e di qe jam e paster dhe e pafajshme, ju nuk do te me besoni. Nese ju deshmoj duke genjyer se jam fajtore, dhe Allahu e di se jam e paster dhe e pafajshme, atehere ju do te me besoni. Pasha Allahun! Nuk gjej dot shembull per ju dhe per veten time vecse shembullin e profetit Jusuf a.s. i cili ka thene: "Durim! Allahut i kerkoj ndihme per kete qe peshkruani (thoni) ju!" (Jusuf, 18) dhe pastaj u ktheva ne shtrat nga ana tjeter, duke shpresuar ne Allahun se do provonte pafajsin time, por Pasha Allahun ! Kurre nuk kisha menduar se Allahu do te zbrishte ajet (Shpallje Hyjnore) per çeshtjen time, pasi nuk e quaja veten aq te denje qe te flitej per mua ne Kur'an , por vec shpresoja se Muhammedi a.s. mbase do shikonte ndonje enderr me te cilen Allahu do ia qartesonte pafajsin time. Pasha Allahun! Pa u ngrit Muhammedi a.s. nga vendi dhe pa dal asnje jasht nga dhoma, i erdhi Muhammedit a.s. Shpallja Hyjnore nga Allahu xh.sh! Muhammedi a.s. u mbush me djerse aq sa i dolen pikat e djerses duke i kulluar dhe pse ishte dite e ftohte dimri. Kur perfundoj shpallja Hyjnore, Muhammedi a.s. duke qeshur fjalen e pare qe me tha mua ishte: "Oj Aishe! Falendero Allahun! Allahu tashme ka shpallur pafajsine dhe pastertin tende!
Nena ime me tha ti afrohesha Muhammedit a.s., dhe une i thash: Jo! Nuk i afrohem Muhammedit  dhe nuk falenderoj tjeter veç Allahut xh.sh. Keshtu Allahu shpalli: "Nuk ka dyshim se ata qe trilluan shpifjen, jane nje grup prej jush. Ju mos e merrni ate si ndonje dem per ju, perkundrazi, ajo do te jete ne dobin tuaj. Secilit prej tyre do t'i takoje denimi sipas pjesmarrjes ne gjynah, e atij prej tyre qe e barti jesen e madhe te shpifjes i takon denim i madh." (En Nure, 11)
Kur Allahu xh.sh. e zbriti kete ajet per pafajsin dhe pastertin time, Ebu Bekri r.a. (babi im) qe gjithnje e kishte ndihmar Mistahin, sepse ishte i aferm i tij, tha: Pasha Allahun! Nuk do ti jap me asgje Mistahit, per shkak te asaj qe tha per Aishen!
Por me vone Allahu xh.sh. zbriti ajetin qe thote; "Te ndershmit dhe te pasurit nga ju, te mos betohen se nuk do t'u japin te afermve, te varferve dhe atyre qe per hir te Allahut lane vendlindjet e tyre, po le t'ua falin gabimin dhe mos t'ua zene per te madhe. A nuk deshironi qe Allahu t'u fale ju? Allahu fale dhe meshiron shume!" (En Nure, 22)
Pas kesaj Ebu Bekri r.a. tha: Po ! Pasha Allahun une dua qe Allahu te me fal! dhe filloi te ndihmoj peseri Mistahin, te cilin e kishte ndihmuar vazhdimisht.
Aishja pastaj shton: Nderkohe i Derguari i Allahut Muhammedi a.s. kishte pyetur Zejneb bint Xhahshin (bashkeshorte e Muhammedit) per mua duke i thene: Oj Zeneb! Cfare di cfare ke shikuar? Ai i ka thene: I i Derguari i Allahut! Kam frike te theme se kam digjuar ose kam shikuar qe aq nuk e kam degjuar dhe aq degjuar me pare. Pasha Allahun! Une per Aishen nuk di gje tjeter vec te mira! Ne ate kohe Zejneb ishte rivale ime per bukuri dhe dashuri, megjithate Allahu e ruajti ate nga ligesia, sepse ajo ishte e drejte dhe e mire." (Buhari)

Deshmia ka kushte. Deshmia te behet ne emer te Allahut, te mos jete i cmendur dhe te kete arrit moshen e pjekurise. Ndrye nga burrat kur deshmia eshte nga femrat ajo duhet dybluar. Deshmia e dy femrave eshte barabarte me deshmin e nje bashkulli. Kjo bazohet ne ajetin Kur'anor ku Allahu xh,sh. thote: "O besimtar! Kur merrni hua prej njeri-tjetrit per nje afat te caktuar, shkruajeni ate. Dhe nga gjiu juaj le te shkruaj nje shkrues i drejte dhe te mos ngurroje nga te shkruari ashtu sic e ka mesuar Allahu. Le te shkruaj, e atij le ti diktoje ai qe pranon borxhin, le ti friksohet Allahut, Zotit te tij e te mos lere mangu asnje asnje send nga ai. Nese ai qe ngarkohet me borxh eshte i paafte mentalisht, eshte i mitur ose nuk eshte ne gjendje te diktoje, atehere le te diktojne dy deshmitare burra nga mesi juaj, e nese nuk jane dy burra, atehere nje burr e dy gra, nga deshmitaret qe i pelqen. (dy gra ne vend te nje burri). Per ate se nese njera prej tyre gabon, t'ia perkujtoj tjetra. Deshmitaret te mos refuzojne kur te thirren. Dhe mos pertoni per ta shkruar ate dhe afatin e tij, i vogel apo i madh qofte, sepse kjo eshte me e drejte tek Allahu, me e forte per deshmi dhe me afer mosdyshimit. Vetem nese eshte tregti e menjehershem dora doraz qe e pratikoni mes jush, atehere nuk eshte ndonje gjynah te mosh e shenoni. Por, kur beni shitblerje, deshmoni.  E ai pronari i pasurise nuk demton as shkruesit as deshmitaret, e nese beni demtim, ai eshte mosrespekt i juaj ndaj dispozitave te Allahut. Kini frike Allahun se Allahu u dhuron dituri te jashtzakonshme, Allahu eshte i gjithedijshme per cdo send." (El Bekare, 282)

Deshmia e rrejshme, genjeshter ndikon negativisht ne jeten e njeriut aq sa profeti Muhammed a.s. ka thene: "Kush nuk braktis deshmin e rrjeshme dhe vepron sipas saj, ai nuk do kete shperblim nga agjerimi." (Buhari)

Pergatiti
Gezim KOPANI


Popular posts from this blog

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Më të lexuarat e javës

Mesazhet e Profetit Muhammed a.s. dhënë nga hutbja e xhumasë

Muhammed a.s Pas disa ditesh mikpritje te Profetit Muhammed a.s. ne  Kuba (1) , profeti Muhammed a.s. diten e xhuma niset per ne Medine. Ne kohen e drekes ndaluan ne vendin e quajtur  Ranuna . Ne kete vend Profeti a.s. mbajti hytben e xhumas. Ne kete kohe u be obligim falja e namazit te xhumas. Gjate hytbes nder te tjera Profeti Muhammed a.s. tha: "O njerez! Para se te vdisni, pendohuni (beni tevbe). Sa te keni mundesi , beni pune te mira. Rregulloni marredheniet tuaja me Allahun duke dhene sadaka hapur dhe fshehuarazi, e te permendi sa me shume Allahun. Nese do veproni keshtu, do ju vije furnizimi (bereqeti), ndaj ndihmoni dhe arrini te siguroni gjerat qe nuk keni mundur ti siguroni! Dijeni se Allahu xh.sh. , ne kete muaj te ketij viti, ne kete vend, e ka bere te detyrueshme faljen e namazit te xhumas , dhe do jete keshtu deri ne kiamet. Sa te jem gjalle, por edhe pas vdekjes time. Kushdo qofte qe ka shikuar imamin qe fal xhuman dhe e le pa fal xhuman , nuk do te kete kurre ...

Shënjat e rëneis së një shoqërie dhe shteti - Ibn Haldun

Libri  Kitabul Ibra  i  Ibn Haldun  "...Kur shtetet shemben , frika mbizoteron dhe njerezit kerkojne strehim. Çudirat shfaqen, perhapen thashethemet, miqt behen armiq dhe armiqte behen miq. Genjeshtra behet me e forte, ndersa zeri i se vertetes dobesohet. Shfaqen fytyra te çuditshme, ndersa fytyrat e njohura zhduken. Endrrat behen te pakta, shpresa vdes dhe te mençurit ndjehen me te tjetesuar. Tiparet e fytyres humbasin. Zeri i te mençurve mbytet ne zhurmen e predikuesve dhe ne garen per perkatesine. Te gjithe mbeten ne nje gjendje vigjilence dhe pritjeje. Situata kthehet ne projekte te mergimtareve dhe atdheu behet stacion nisjeje. Vendet ku jetojme behen valixhe, shtepite kthene ne kujtime dhe kujtimet kthehen ne perralla!" (Ibn Haldun (1) ne librin e ti te famshem  Kitabul Ibra  dhe ne  El Mukaddime  dmth ne hyrje te tij nder te tjera shkruajti kete pjese te siper shenuar) (2) Pergatiti Gezim KOPANI __________ 1.  Ibn Haldun  lindi 27...

Çfarë ka thënë shkrimtari dhe poeti i njohur G.Wells për Profetin Muhammed a.s ?

"Muhammedi a.s. e beri haxhin e lamtumires, nje vit perpara vdekjes. Me ate rast mbajti para popullit, fjalimin madheshtor. Gjeja e pare, te cilen e shpalli te pavlefshme ishte vjedhja dhe plaçkitja, si dhe hakmarrja dhe gjakderdhja. Ne pjesen e fundit te fjalimit, solli parimin e barazise se plote, ne mes nje muslimani me ngjyre dhe halifit (Udheheqesi). Kjo, me vone ndikoi ne veprimtari te drejte fisnike dhe kaliti njerezit me frymen e fisnikerise dhe tolerances. Ishte ky, nje realizem shume i larte, qe arriti te ndertohet ne jete. Keshtu, u themelua nje shoqeri, me me pak totalitarizem dhe me me pak padrejtesi shoqerore, se cilado shoqeri tjeter e mehershme." (H.George Wells - Shkrimtar dhe poet i njohur Anglez) Pergatiti Gezim KOPANI

I vlersojmë mirësit që kemi ?

"Nje burre hip per here te pare ne anije. Kur deti filloi te trazohet dhe dallget te rriten, frika e pushtoi aq shume saqe nuk pushonte se bertituri. Kapiteni i anijes u lodh nga ai dhe tha: Beni çmos qe ta qetesoni ate burre! Stafi u mundua , u mundua por pa asnje rezultat. Ne anije qellon te ishte nje njeri i ditur , i cili i thote kapitenit: Nese me lejon mund ta qetesoj une! Pasi kapiteni pranoi, njeriu i ditur i afrohet burrit qe bertiste dhe e hedh ne det. Per ta shpetuar ai filloi te bertas edhe me shume pasi po shikonte vdekjen me sy. Pas disa çastesh njeriu i ditur e terheq perseri ne anije. Burri i lagur, sapo u ul serish ne anije, u qetesua dhe nuk bertiste me. Njerzit u habitn dhe pyeten: Si ndodhi kjo? Njeriu i ditur tha: Ky njeri nuk e kuptonte vleren e anijes derisa shikoi vertet vdekjen me sy, ndaj kur u vendos perseri ne anije e kuptoj vleren e saj." Mesazhi: Ashtu si ai burre , shpesh nuk ua dime rendesin gjerave qe kemi prane, derisa ato te mos jene me. Nda...

Kush e zbulon njeriun e vertet ? - Aliu r.a

"Autoriteti , fuqia dhe pasuria, nuk e ndryshojne njeriun. Ato thjeshte zbulojne cili eshte ai ne te vertet."  (Aliu r.a.) Gezim KOPANI Mund te lexoni thenie te tjera duke klikuar: Thenie  

Jeta e Profetit Muhammed a.s

Profeti Muhammed a.s. eshte pejgamberi i fundit te cilit Allahu xh.sh. i ka zbritur librin e bekuar Kur'anin . Profeti Muhammed a.s. eshte nje nder krijesat me te nderuara dhe me te dashura te Allahut xh.sh. dhe besimtareve mysliman. Prejardhja e Muhammedit a.s. nga babai  Profeti Muhammed eshte biri i Abdullahit,(1) Abdullahu eshte biri i Abdul Mutalibit, Abdul Mutalibi eshte biri i Hashimit, Hashimi eshte biri i Abdu Menafit, Abdu Menafi eshte biri i Kusajit, Kusaji eshte biri i Kilabit, Kilabi eshte biri i Murres, Murre eshte biri i Ka'abit, Kabi eshte biri i Luejit, Lueji eshte biri i Galibit, Galibi eshte biri i Fihri, Fihri eshte biri i Malikut, Maliku eshte biri i Nadirit, Nadiri eshte biri i Kinanit, Kinani eshte biri i Huzejmit, Huzejmi eshte biri i Mufrikut, Mudriku eshte biri i Iljasit, Iljasi eshte biri i Mudarit, Mudari eshte biri i Nezarit, Nezari eshte biri i Ma'dit, Madi eshte biri i Adnanit. I fundit eshte biri i Profetit Islamil, Ismaili eshte biri i Pr...

Ditëlindja e Profetit tonë të dashur Muhammed a.s.

Qabja (Kaba) e bekuar. Fotografi e vitit 1880 Sot është ditëlindja e profetit Muhammed a.s. i cili lindi diten e hënë më 12 Rabiul Evvel (571 të eres sonë dhe po të njëten ditë dhe datë në moshen 63 vjeçare i dorëzoi shpirtin Allahut xh.sh. " Gjithë sa zëra që është n'xhihan (botë), thirrte me za, tue i thanë t'gjithë Pejgamberit merhabanë. .. (nderime, përshëndetje)" Gëzim Kopani  Për të mësuar mbi jeten e profetit Muhammed a.s. kliko në link:  https://gezimkopani.blogspot.com/2011/02/jeta-e-profetit-muhammed-as.html

Modestia e Profetit Muhammed a.s. (Paqja qofte mbi te)

Profeti Muhammed a.s. dhe pse ishte udheheqes i nje populli, ishte njeriu me modest nga te gjithe. Edhe pse ndjekesit shtoheshin dite pas dite Profeti Muhammed a.s. vazhdonte te ishte njeri i thjeshte, respektues, ndihmues dhe dashamires ndaj te tjereve. Kur profeti Muhammed a.s. u nis nga Kuba per ne Medina , njerzit e Medines me gezim kishin dal per ta pritur. Diten e hene karvani i profetit Muhammed a.s. arrin ne Medine, nga pema e hurmave nje ze i larte gezimi tha: Po vjen i bekuari qe presim ! Medinasit filluan te vrapojne per te pritun Profetin Muhammed a.s. , me kengen Talaal bedrua alejna. Meqenese nuk e kishin pa ndonje here, edhe nuk e njihnin profeti Muhammed a.s. dhe ne fillim filluan ti benin respekt Ebu Bekrit r.a., dhe kur ai gati filloi te tregoj se nuk jam Muhammedi , profeti Muhammed a.s. i beri me shenje qe te mos flas. Keshtu ne qetesi profeti a.s. vijoj derisa sa profetit Muhammed a.s. i ra dielli , dhe Ebu Bekri r.a. menjehere nxitoi ti bej hije me palerinen e ...

Mejtepi i fshatit Kabash Puke para 85 vitesh

Femijet e fshatit Meçe ne Mejtepin e xhamise se fshatit Kabash, Puke. Viti 1931 Sipas familjes se Jemin Kopanit  fotografia eshte e vitit 1931 ndersa sipas familjes se Bajram Llukes e vitit 1935 dhe eshte bere ne fshatin Kabash Puke. Ne fotografi jane grupi i nxenesve te fshatit Meçe-Puke. Ne fotografi jane: Nga e djathta: Bajram Istref Arifi, Bajram Isuf Llukaj, Rexhep Cina.   Poshte nga e majta: Ali Hasan Furriku, Jemin Ramadan Kopani, Sadik Adem Gjura dhe Brahim Tahir Lluka. E veçanta e fotografis e ruajt nga familja e Bajram Isuf Llukes qendron tek plisat e djemve. Shenim: Kjo fotografi publikohet per here te pare nga Gezim Kopani .  Mejtepi i fshatit Kabash u hap gjate perandorise Osmane per tu mbyll perkohesisht rreth vitit 1912 , dhe per tu rihapur ne vitin 1914 nga imami Kosovar Sadik Prishtina . Meqenese imam Sadik Prishtina ndjeku studimet per pedagogji ne normalen e Elbasanit beri qe ai te emerohet mesues duke hapur keshtu ne Mejtepin e fsh...

Puka, qyteti që vuante mungesen e xhamisë.

Adem Ademi (1966-2022)       Qyteti që vuante mungesen e xhamisë                           Interviste me Imam Mr.sc z. Adem Ademi               I nderuar imam Ademi, përpara se të flasim mbi sherbimin tuaj në rrethin e Pukës na tregoni diçka mbi jeten e familjes suaj. Në Kryeqytetin e Kosovës në Prishtinë , përball sheshit “ Bill Klinton ” në soliterin 17 katësh në katin e 6-të,hyrja e katërt, në lagjen e mirënjohur Lakrishtë , banon hoxha Mr.sc Adem Ademi me familjen e tijë të ngushtë gjashtë anëtarëshe. Hoxhe Ademi rrjedh nga një familje me tradit të gjatë të besimit islam si në vijen vertikale po ashtu edhe në atë horizontale, po ashtu vazhdon traditen familjare të arsimimit në drejtimit islam brez pas brezi dhe kontributin e gjithanshënë zhvillimin dhe shtrirjen e besimit islam. Babai i Ademit, haxhi Fazliu po ashtu kishte qenë nxënës i Medreses së Gjako...

Më të lexuarat e muajit

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Historia e futbollit Pukjan ndër vite

Ekipi i Futbollit Terbuni - viti 1960 Gjate kohes se Mbretit Zog dhe jo vetem e deri ne vitet 1960 , ne Puke erdhen shume tregtar nga Shkodra , te cileve u pelqeu klima e mire dhe kuruese e zones. Nder ta ishte edhe mesuesi i njohur Shkodran Jordan Misja , i cili nder te tjera luajti rol te rendesishem ne zhvillimin e futbollit ne qytetin e Pukes. Ne vitin 1936 , gjate nje pikniku ne malin e Terbunit , ne vendin e quajtur Livadh Kabash , u organizua nje ndeshje mes te rinjeve. Kjo ndeshje u be nxitje per krijimin e nje shoqerie sportive, 1936 - Themelimi i Shoqerise Sportive  Terbuni Me hartimin e statutit, u themelua  Shoqeria Sportive Terbuni  , me  Gani Kamberin  kryetar dhe  Sadri Ademin  sekretar. U vendos qe ngjyrat e ekipit te ishin: bluza e kuqe dhe mbathje te zeza. U organuzan aktivitete dhe ndeshje miqsore, veçanarisht me  Vllaznin  e Shkodres dhe  Bardhylin  e Lezhes. Ndeshjet zhvilloheshin ne nje fushe ne periferi te q...

Rruga Antike dhe Historia e Pukës në mitologji

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Rruga Antike dhe Historia e Zones se Pukes  Nje trashegimi mijeravjeçare ne zemer te Alpeve Shqiptare Qe ne lashtesi, permes territorit te sotem te Pukes kalonte nje nga rruget me te rendesihme te Shqiperise antike, rruga Lis - Rataria. Kjo rruge, e perdorur qe perpara pushtimit te Ilirise nga Romaket , ishte pjese e nje rrjeti te rendesishem qe lidhte krahinat e veritut me pjeset e tjera te vendit dhe me gjere. Via Publica , Rruga Romake neper Puke  Me ardhjen e romakeve, pergjate kesaj rruge u ndertuan disa keshtjella mbrojtese, disa prej te cilave kishin kapacitet per te per 1000 kalores .  Disa nga keshtjellat me te njohura te ndertuara pergjate kesaj rruge jane: Keshtjella e Vigut , Pukes , Micojit , Fletit , Trun etj. Romaket e quanin kete rruge Via Publica , ndersa gojedhena te ndryshme thuhet se ajo quhej si " Udha e Pukës " , e cila lidhte Lezhen me zonat e tjera si; Vau Dejsi etj. Nga  Lezha  ne drejtim te  Vigu...

Numri i shfletosjes