Skip to main content

Jeta e profetit Lut a.s.


 Historia e popullit Lut a.s.

Luti a.s. eshte djali i Haranit, Harani eshte biri i Terahut (=Azer), e ai eshte i biri i Faligut dhe ky eshte biri i Hudit a.s. . Profeti Ibrahim a.s. ka pas dy vellezer Harani dhe Nahori, pra Luti a.s. eshte nip i profetit Ibrahim a.s. Kur profeti Lut a.s. u rrit mori mesime dhe keshilla nga profeti Ibrahim a.s. dhe pasi Luti a.s. u zgjedh nga Allahu si pejgamber ai u vendos ne qytetin e Sodomes. Ne ate kohe Sodoma ishte nje nder qytet e medha dhe qender ne rajonin e Gaur Zegarit. Banoret e keti qyteti kishin braktis totalisht rrugen e Allahut dhe ishin kthyer jobesimtar, duke vendosur ne toke rregullat jetes sipas deshirave te tyre. Perveçse ishin kthyer jobesimtar dhe kryenin vepra cnjerezore, ata kryenin kudo edhe vepra te turpshme, jo vetem ne shtepit e tyre apo ambjente te mbullura por edhe ne rruge publikisht pa piken e turpit. Kur flasim per vepra te ndryra nuk eshte fjala vetem per imoralitet, por ky popull shkonte me gjini te njejte, pra burr burr etj. Ishte ky popull i cili per here te pare ne historin e njerezimit shpiku kete akt te ndyre dhe per kete Allau xh.sh ua dergoi pejgamberin Lut a.s. qe ti udhezoj ne rruge te drejte perpara se ti kap ndeshkimi i Allahut xh.sh. Me te arritur Luti a.s. ne Sodom filloi tua terheq veretjen burrave te Sodomes ku i ftoi te hiqnin dore nga aktet shfrenuese e te ndyra dhe tu kthehen bashkeshorteve e te krijonin familje te shendetshme. Burrat e Sodomes si asnje popull me pare lan grat e tyre dhe shkonin me njeri-tjetrin, dhe kete e benin ne menyre demostrative, kudo ne rruge, udhetime etj. Gjate qendrimit ne Sodom profeti Lut a.s. perveç familjes se tij, arriti te udhezoj ne rrugen e drejte nje grup njerezish te cilet besuan Allahun dhe pejgamberin e tij, por teksa therriste edhe burrat qe te heqin dore nga veprimet shfrenuara dhe te ndyre, Luti a.s. u thoshte: "Perkujto kur popullit te vet Luti i tha: A pununi te shemtuaren, qe asnje nga popujt e botes nuk e beri para jush?Vertet , ju te shtyre nga epshet u afroheni burrave duke i lene grate. Po ju jeni popull i shfrenuar." (El Araf; 80-21)
Thirrjet e profetit Lut a.s. vijuan per nje kohe por te perdaltit nuk e degjuan madje ata thane.: "Deboni ata Lutin me besimtaret e tij, nga vendbanimi juaj, ata jane njerez qe ruhen shume, (i largohen te shemtures)." (El Araf; 82) Pas kesaj Allahu xh.sh zbriti ne toke pikerisht tek profeti Ibrahim a.s. tre meleke. Kur meleket zbriten tek Ibrahimi a.s. e pergezuan ate me nje djale te ditur, e pastaj e informuan per ngjarjen e madhe qe do te ndodhte. Ibrahimin a.s pyet mysafiret: Çfare deshironi? Meleket thane: Ne jemi derguar te nje popull mekatar qe te hedhim mbi ta balte te ngurosur, te shenuar tek Zoti yt per ata qe e kane tejkaluar çdo kufi. Ata banore jane zullumqare. Ibrahimi a.s. tha: Tek ai popull eshte edhe Luti a.s. Meleket thane: E dime mire se kush eshte ne ate popull. Ne me siguri do ta shpetojme ate dhe familjen e tij, perpos gruas se tij, ajo do te mbetet me ata dhe do e shijoj denimin. (Dharijat, 31-34 Ankebut, 31-32) Pasi qe i kaloi frika Ibrahimit a.s. iu dha lajmi i gezuar, e ai filloi te diskutoje me Ne per popullin e Lutit. (Hud, 74)

Seid b. Xhubejri Es Suddiji , Katade dhe Muhammed b. Is'haku thone se Ibrahimi a.s. nisi te bisedoj me meleket keshtu:
"A do ta shkaterroni ndonje vendbanim ne te cilin ekzistone treqind besimtare?
Meleket thane: Jo
Ibrahimi tha: Po dyqind?
Meleket thane: Jo
Ibrahimi tha: Po dyzet?
Meleket thane: Jo
Ibrahimi tha: po katermbedhjete besimtare?
Meleket thane: Jo
Ibni Is'haku tregon se pastaj vazhduan: Keshtu derisa ne fund Ibrahimi a.s. i pyet:
Nese ne te do te kishte vetem nje besimtar?
Meleket thane: Jo
Me pas hz.Ibrahim a.s. tha: Ne ate vend eshte Luti a.s.
Meleket thane: Ne e dime mesemiri se kush eshte ne ate qytet.
Me pas hz.Ibrahim a.s. tha: "Kjo eshte dite e tmerrshme(Hud,77)

Tre meleket  XhebrailiMikaili dhe Israfili a.su nisen per ne qytetin e Sodomes. Meleket moren formen e tre djem te rinj e te bukur. Kur tre meleket arriten tek lumi gjeten vajzat e Lutit a.s. duke mbush uje. Luti a.s. kishte dy vajza Rejsen dhe Zagarten . Djemt i pyeten se ku ka ndonje vend per pushim, bujtin?Vajzat tha: Ne qytet ka por me mire mos shkoni, megjithate ju prisni ketu derisa te pyesin babain tone (Lutin) per kete gje. Vajzat moren rrugen dhe shkuan tek babai i tyre i cili po punonte aren. Vazjat i treguan Lutit a.s. se tre djem kerkojne bujtin per te pushuar. Ishte kohe dreke dhe nuk kalon shume kohe kur tre djelmoshat arritenm vet tek ara ku Luti a.s. ndodhej. (Disa thone se Luti a.s. shkoj ti takoj). Kur arriten tre djemt i kerkuan Lutit a.s. qe tu jap per te ngren. Luti a.s. i degjoj kerkesen e tyre si dhe duke e ditur shthurjen e burrave te Sodomes nga frika se mos do vin e ti turperojn mysafiret , filloj tu thote: Largohuni nga ky vend pasi ka njerez te kqi dhe te shfrenuar. Ata i thane: kemi ardh mysafir per tek ti, kur Luti degjoj kete nuk i ktheu ata duke i marr mysafir ne shtepin e tij. Gjate rruges per ne shtepi Luti a.s. filloi tu tregoj mbi veset e ndyra dhe perversitetin e burrave te Sodomes. Tre djemt nuk reagonin , kjo beri qe Luti a.s. ta perserite kete disa here per t'ju bere me dije qe pasojat mund te jene shume te medha. Kur arriten ne shtepi, Luti a.s. i futi brenda tre djemt dhe filloj tu servir ushqim.  Ardhjen e mysafireve e veren dhe bashkeshortja e Lutit a.s e quajtur Valihe e cila ne fshehtesi merrte pjese ne veset e ulta te banoreve. Sapo i shikoj tre djelmoshat e bukur, Valihe doli nga shtepia dhe shkoj tek vendi ku tuboheshin meshkujt e ndyre dhe u tha: "Ne shtepin e Lutit kan ardhur tre djelmosha shume te bukur, qe syri nuk mi ka pa ndonje here. Me te degjuar kete, ata njerez te ulet vrapuan drejt shtepise se Lutit a.s.(Hud: 78) "Ata shkuan tek shtepia e Lutit gjithe gezim."( Hixh;67). Filluan te therrisnin Lutin a.s. i cili doli dhe duke mbrojtur mysafiret e tij u tha: Kthehuni ndergjegjes dhe vetedijes dhe freskohuni ashtu sic ka thene Allahu xh.sh dhe mos me turperoni. A nuk ka midis jush ndonje qe eshte i till? Njerzit qe kishin rrethu shtepin than: Ti e di se ne nuk kemi te drejte te merremi me vajzat e tua. Ne te vertet, ti e di se ç'duam. Luti a.s. u tha: Sikur te kisha fuqi do ju largoj nga ketu." (Hud, 78-79) Mbi gjendjen e Lutit a.s. trans. Ebu Hurejre se profeti Muhammedi a.s. ka thene: "Zoti e Meshirofte Lutin a.s. Ai ishte mbeshtetur ne te Fuqishmin ne Allahun." (Buhari)
Pas ketij dialogu, populli tentoj te hyj ne shtepin e Lutit a.s., por ai u kerkoj nje shans te fundit, qe te prisnin per pak çaste. Populli pranoj. Luti a.s. hyri brenda ne shtepi, kur hyri brenda Luti a.s i gjeti mysafiret te qete sikur te mos kishin degjuar asnje gje. I habitur nga ky qendrim Luti a,s, tha:
"Nuk ju njoh! Meleket thane: Jo, Ne te kemi sjell ate, ne te cilen ata dyshojne, te kemi sjelle te verteten prandaj rri i qete. Ne do te shpetojme ty dhe familjen tend, perveç gruas tende. Ajo do te mbes me ate qe jane per denim. Ne te vertet Ne do te leshojme denim nga qielli, mbi banoret e ketij vendi ngase ata jane te prishur." (Hixhr, 62-64, Ankebut, 33-34)
Koha kaloj dhe populli qe po priste humbi dyrimin dhe vendosen te futen me force, por ne ate moment para tyre del Xhebraili a.s. dhe me nje te rame me cep te krahut te tij, i goditi ne fytyre, duke i verbuar qe te gjithe. (Kamer; 37-38) Po ashtu Allahu xh.sh. thote: "Ata (burrat) i kerkuan tua derzonte mysafiret e tij. Por ne ua verbuam syte dhe u thame: "Shijoni denimin Tim, tani qe e degjuat paralajmerimin Tim!" (Kamer; 37)
Ne kete moment meleket ju afruan Lutit a.s. dhe e urdheruan ate qe te largoheshin madje duke e udhezuar qe; askush te mos shikoje permbrapa!
Dhe pse paralajmerimi u erdh, populli ishte aq i shthrur saqe perseri nuk besuan madje askush nuk vendosi te ndjek Lutin a.s. me perjashtim dy vajzat e tij dhe ata per verbimin e disa burrave i than Lutit: "Kjo eshte magji dhe filluan ta kercenonin Lutin a.s. Nderkohe Meleket i thone Lutit a.s.: "O Lut! Mos u frikso! Afati i tyre eshte deri ne agimin e dites." (Hud, 81)
Para ndeshkimit te popullit te shfrenuar te Sodomes , meleket i lan afat kohor Lutit a.s. sa te largohet sebashku me vajzat e tij para se qyteti permbys dhe det i qelbur. (Hixh 65) 
Kur Luti a.s. u largua sebashku me dy vajzat e tij dhe kur dielli ishte duke lindur, mbi popullin e Sodomes u versul denimi i Allahut xh.sh . Allahu xh.sh thote: "Dhe ata i goditi nje ze i tmerrshem kur lindi Dielli, dhe Ne beme qe , ajo qe gjendej lart, te bie poshte dhe mbi ta hodhem buca (gur) nga balta e ngurosur. Ketu, me te vertet ka mesim per ata qe kundershtojne.(Hixher: 73-77) 
Kur dielli ishte duke lindur Xhebarili a.s. me cepin e krahut te tij shkaterroj gjithe qytetin me rrethin sebashku me banoret e tyre (thuhet se Sodoma kishte 7 qytete). Toka ku banonte ky popull ishin ngritur goditna te gjera dhe shume te larta. Kur meleket degjuan zerin e gjelave dhe lehjen e qenve, atehere Xhebrail permbysi cdo gje. Allahu xh.sh thote: "Mbi ta leshuam sixhil (dhe i forcuar, i ngurosur) sikur shiu, i cili derdhej pareshtur." (Hud,82, Dharijat, 34, Shu'ara 173, Nemel 58) Po ashtu Allahu xh.sh thote: "Ai i permbysi vendbanimet e rrenuara, prandaj i gjeti cfar i gjeti. E, ne cfare dhuntije te Zotit tend ende dyshon ti?" ( Nexhm;53-55)
Vendi qe u kthye permbys sot quhet deti i vdekur, uji i te cilit si dhe toka perreth eshte e shkrete (shterp). Keshtu ky vend eshte mesim, shembull si shenje treguese per te gjithe ata qe tenetojne te dalin jasht rregullave te Allahut xh.sh.


 Informacion shtese mbi detin e vdekur 

Pamje nga deti i vdekur


Deti i vdekur eshte det i mbyllur. Bregun e tij e ndajne; Izraeili dhe Jordania dhe rrjedhja e lumit Jordan. Kripesia e tij eshte 30% gje qe eshte 9 here me e larte se uji i zakonshem i detrave. Eshte i gjate 67 km dhe i gjere deri ne 18 km. Siperfaqja e tij eshte ne -418 metra te lartesive mbidetare dhe gjithnje eshte duke rene. Thellesia e detit te vdekur eshte 330 m.Uji i detiti te vdekur kryesisht eshte i nxehte.Ne 35 metrat e siperme kripesia eshte 30 - 40 % dhe temperatura arrijne 19 -37 grade celsius.

Pergatiti
Gezim Kopani



Ju mund te lexoni: Jeta e Profetëve



___________
1. Hytbe e mbajtur ne xhamin e qytetit te Pukes. Date; 28 tetor 2013
2. Prej vitesh shkenctaret arkeolog me te njohurit ne bote po punojne per vendbanimin e popullit te Lutit a.s. ku sipas jomyslimaneve quhet vendbanimi i Gomorrah dhe Sodomit. Sipas Philippe Silvia arkeolog i njohur dhe prof. ne universitetin e Trinity Southwest University ne New Mexico ka thene: "...fal teknologjise se radiokarbonit kemi vertetuar se metalet e zbuluara ne zone jane kristalizuar si pasoj e nje temperatura teper te larte e ardhur si rezultat i nje shperthimi te jashtazakoshme me origjin qiellore. Ky shperthim ka qene shkaku i shkaterrimit te ketij qyteterimi i cili ka qene i zhvilluar ne forme harku...." Nga germimet e zhvilluar ne disa zona te ketoj qyteti eshte vertetuar se ky qyteterim ka jetuar rreth 2500 vjet dhe fundi i ketyre viteve (para shkaterimit) ka qene ai i periudhes se bronxit.




Popular posts from this blog

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Më të lexuarat e javës

Mesazhet e Profetit Muhammed a.s. dhënë nga hutbja e xhumasë

Muhammed a.s Pas disa ditesh mikpritje te Profetit Muhammed a.s. ne  Kuba (1) , profeti Muhammed a.s. diten e xhuma niset per ne Medine. Ne kohen e drekes ndaluan ne vendin e quajtur  Ranuna . Ne kete vend Profeti a.s. mbajti hytben e xhumas. Ne kete kohe u be obligim falja e namazit te xhumas. Gjate hytbes nder te tjera Profeti Muhammed a.s. tha: "O njerez! Para se te vdisni, pendohuni (beni tevbe). Sa te keni mundesi , beni pune te mira. Rregulloni marredheniet tuaja me Allahun duke dhene sadaka hapur dhe fshehuarazi, e te permendi sa me shume Allahun. Nese do veproni keshtu, do ju vije furnizimi (bereqeti), ndaj ndihmoni dhe arrini te siguroni gjerat qe nuk keni mundur ti siguroni! Dijeni se Allahu xh.sh. , ne kete muaj te ketij viti, ne kete vend, e ka bere te detyrueshme faljen e namazit te xhumas , dhe do jete keshtu deri ne kiamet. Sa te jem gjalle, por edhe pas vdekjes time. Kushdo qofte qe ka shikuar imamin qe fal xhuman dhe e le pa fal xhuman , nuk do te kete kurre ...

Shënjat e rëneis së një shoqërie dhe shteti - Ibn Haldun

Libri  Kitabul Ibra  i  Ibn Haldun  "...Kur shtetet shemben , frika mbizoteron dhe njerezit kerkojne strehim. Çudirat shfaqen, perhapen thashethemet, miqt behen armiq dhe armiqte behen miq. Genjeshtra behet me e forte, ndersa zeri i se vertetes dobesohet. Shfaqen fytyra te çuditshme, ndersa fytyrat e njohura zhduken. Endrrat behen te pakta, shpresa vdes dhe te mençurit ndjehen me te tjetesuar. Tiparet e fytyres humbasin. Zeri i te mençurve mbytet ne zhurmen e predikuesve dhe ne garen per perkatesine. Te gjithe mbeten ne nje gjendje vigjilence dhe pritjeje. Situata kthehet ne projekte te mergimtareve dhe atdheu behet stacion nisjeje. Vendet ku jetojme behen valixhe, shtepite kthene ne kujtime dhe kujtimet kthehen ne perralla!" (Ibn Haldun (1) ne librin e ti te famshem  Kitabul Ibra  dhe ne  El Mukaddime  dmth ne hyrje te tij nder te tjera shkruajti kete pjese te siper shenuar) (2) Pergatiti Gezim KOPANI __________ 1.  Ibn Haldun  lindi 27...

Çfarë ka thënë shkrimtari dhe poeti i njohur G.Wells për Profetin Muhammed a.s ?

"Muhammedi a.s. e beri haxhin e lamtumires, nje vit perpara vdekjes. Me ate rast mbajti para popullit, fjalimin madheshtor. Gjeja e pare, te cilen e shpalli te pavlefshme ishte vjedhja dhe plaçkitja, si dhe hakmarrja dhe gjakderdhja. Ne pjesen e fundit te fjalimit, solli parimin e barazise se plote, ne mes nje muslimani me ngjyre dhe halifit (Udheheqesi). Kjo, me vone ndikoi ne veprimtari te drejte fisnike dhe kaliti njerezit me frymen e fisnikerise dhe tolerances. Ishte ky, nje realizem shume i larte, qe arriti te ndertohet ne jete. Keshtu, u themelua nje shoqeri, me me pak totalitarizem dhe me me pak padrejtesi shoqerore, se cilado shoqeri tjeter e mehershme." (H.George Wells - Shkrimtar dhe poet i njohur Anglez) Pergatiti Gezim KOPANI

Modestia e Profetit Muhammed a.s. (Paqja qofte mbi te)

Profeti Muhammed a.s. dhe pse ishte udheheqes i nje populli, ishte njeriu me modest nga te gjithe. Edhe pse ndjekesit shtoheshin dite pas dite Profeti Muhammed a.s. vazhdonte te ishte njeri i thjeshte, respektues, ndihmues dhe dashamires ndaj te tjereve. Kur profeti Muhammed a.s. u nis nga Kuba per ne Medina , njerzit e Medines me gezim kishin dal per ta pritur. Diten e hene karvani i profetit Muhammed a.s. arrin ne Medine, nga pema e hurmave nje ze i larte gezimi tha: Po vjen i bekuari qe presim ! Medinasit filluan te vrapojne per te pritun Profetin Muhammed a.s. , me kengen Talaal bedrua alejna. Meqenese nuk e kishin pa ndonje here, edhe nuk e njihnin profeti Muhammed a.s. dhe ne fillim filluan ti benin respekt Ebu Bekrit r.a., dhe kur ai gati filloi te tregoj se nuk jam Muhammedi , profeti Muhammed a.s. i beri me shenje qe te mos flas. Keshtu ne qetesi profeti a.s. vijoj derisa sa profetit Muhammed a.s. i ra dielli , dhe Ebu Bekri r.a. menjehere nxitoi ti bej hije me palerinen e ...

Jeta e Profetit Muhammed a.s

Profeti Muhammed a.s. eshte pejgamberi i fundit te cilit Allahu xh.sh. i ka zbritur librin e bekuar Kur'anin . Profeti Muhammed a.s. eshte nje nder krijesat me te nderuara dhe me te dashura te Allahut xh.sh. dhe besimtareve mysliman. Prejardhja e Muhammedit a.s. nga babai  Profeti Muhammed eshte biri i Abdullahit,(1) Abdullahu eshte biri i Abdul Mutalibit, Abdul Mutalibi eshte biri i Hashimit, Hashimi eshte biri i Abdu Menafit, Abdu Menafi eshte biri i Kusajit, Kusaji eshte biri i Kilabit, Kilabi eshte biri i Murres, Murre eshte biri i Ka'abit, Kabi eshte biri i Luejit, Lueji eshte biri i Galibit, Galibi eshte biri i Fihri, Fihri eshte biri i Malikut, Maliku eshte biri i Nadirit, Nadiri eshte biri i Kinanit, Kinani eshte biri i Huzejmit, Huzejmi eshte biri i Mufrikut, Mudriku eshte biri i Iljasit, Iljasi eshte biri i Mudarit, Mudari eshte biri i Nezarit, Nezari eshte biri i Ma'dit, Madi eshte biri i Adnanit. I fundit eshte biri i Profetit Islamil, Ismaili eshte biri i Pr...

Kush e zbulon njeriun e vertet ? - Aliu r.a

"Autoriteti , fuqia dhe pasuria, nuk e ndryshojne njeriun. Ato thjeshte zbulojne cili eshte ai ne te vertet."  (Aliu r.a.) Gezim KOPANI Mund te lexoni thenie te tjera duke klikuar: Thenie  

Ditëlindja e Profetit tonë të dashur Muhammed a.s.

Qabja (Kaba) e bekuar. Fotografi e vitit 1880 Sot është ditëlindja e profetit Muhammed a.s. i cili lindi diten e hënë më 12 Rabiul Evvel (571 të eres sonë dhe po të njëten ditë dhe datë në moshen 63 vjeçare i dorëzoi shpirtin Allahut xh.sh. " Gjithë sa zëra që është n'xhihan (botë), thirrte me za, tue i thanë t'gjithë Pejgamberit merhabanë. .. (nderime, përshëndetje)" Gëzim Kopani  Për të mësuar mbi jeten e profetit Muhammed a.s. kliko në link:  https://gezimkopani.blogspot.com/2011/02/jeta-e-profetit-muhammed-as.html

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Rruga Antike dhe Historia e Pukës në mitologji

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Rruga Antike dhe Historia e Zones se Pukes  Nje trashegimi mijeravjeçare ne zemer te Alpeve Shqiptare Qe ne lashtesi, permes territorit te sotem te Pukes kalonte nje nga rruget me te rendesihme te Shqiperise antike, rruga Lis - Rataria. Kjo rruge, e perdorur qe perpara pushtimit te Ilirise nga Romaket , ishte pjese e nje rrjeti te rendesishem qe lidhte krahinat e veritut me pjeset e tjera te vendit dhe me gjere. Via Publica , Rruga Romake neper Puke  Me ardhjen e romakeve, pergjate kesaj rruge u ndertuan disa keshtjella mbrojtese, disa prej te cilave kishin kapacitet per te per 1000 kalores .  Disa nga keshtjellat me te njohura te ndertuara pergjate kesaj rruge jane: Keshtjella e Vigut , Pukes , Micojit , Fletit , Trun etj. Romaket e quanin kete rruge Via Publica , ndersa gojedhena te ndryshme thuhet se ajo quhej si " Udha e Pukës " , e cila lidhte Lezhen me zonat e tjera si; Vau Dejsi etj. Nga  Lezha  ne drejtim te  Vigu...

Më të lexuarat e muajit

Fisi i Kabashit

Kabashi është vendbanim i lasht ë dhe deri n ë fillim t ë shek. XVII ka qen ë qendra m ë e r ënd ësishme ekonomike , politike , fetare dhe kulturore p ër mbar ë krahin ën e Puk ës. K ët ë e d ëshmojn ë: gjetjet arkeologjike q ë faktohen q ë nga shek. II-IV , Trase e Udh ës s ë Madhe q ë lidhej me Adriatikun e Shkodren me Dardanin ë dhe brigjet e Danubit, duke d ëshmuar se Kabashi  ësht ë vendbanim i lasht ë dhe kishte qytez ë q ë n ë kohen romake. Po ashtu Kalaja Qytez ë , Kalaja e Zbubit , Kalaja e Boks me sarajet e Lek ës ku kan ë sunduar fiset: Ziu, Blinisht dhe Principata Dukagjini. I pasur n ë aspektin gjeoetnologjik me nj ë tok ë ku prodhohen: Rrush, arr ë , moll, dardh ë, qershi, man, thana, g ështenja aq sa formohet pyll ë me g ështenja, si dhe shume fruta pylli si: boronica etj. Po ashtu vend i p ërferuar p ër bletarin ë. Deri n ë shekullin XX blektoria ka pasur mjaft zhvillim ku jan ë num ëruar dhjetra kope t ë m ëdha , aq sa nuk kishte kullot ë q ë t ë plot ësonte ushqim...

Shtatë Bajrakët e Pukës

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Sikurse dihet në fillim njerëzimi ishte i organizuar mbi bazen e fiseve. Në Shqiptari zonat malore quheshin  Malësi  , emer ky qe natyrisht vjen prej fjalës:  mal . Për ta kuptuar këtë  Faik Konca  thotë: "Malësia ndahet në disa njësi, që shqiptarët i quajnë  Male . Fjala mal tregon vërtet një mal, por me të cilin kuptohej njësi dhe drejtimi i atij vendi. Pëshembull viset fushore do të thoshin: " Mali i  Shalës  po shkon në luftë! " Pra shqiptarët ndarjen dhe sundimin e tyre e quanin "Male ose Malësi" p.sh; " Malsia e  Gjakovës ", ndërsa më vonë Perandoria Osmane i quajti  Bajrak që do të thotë: "Flamur". Më   tej   Faik Konica   shkruan: " Më sa duket, në kohen e pushtimit turk (osman), secili mal kishte flamurin e vet. Kreu i Malësisë ose Bajraktari ishte një përson që e kishte trashëguar këtë titull, që i lihej djalit të madh nga i ati (baba) dhe, në mungesë të tij i lihej mashkullit më të a...

Fshatrat e rrethit te Pukes

Rrethi i Pukes kufizohet me: Shkoder, Lezh, Mirdite, Kukes, Has dhe Tropoj. Rrethi ka nje shtrirje gjeografike prej 1034 km2. Ne rreth ndodhet malet e larta si: Mali Munell, Malli Krrabit (Mida), Mali i Terbunit etj. Po ashtu rrethi i Pukes ka lumin Fan, Lumin e Gomines, Lumi Gomsiqe. Ne rrethin e Pukes ndodhet dy Bashki; Puke dhe Fushe Arrez dhe ka keto njesi administrative:  Njesist adminsitrative te rrethit Puke (ish komuna) jane: Qerret, Qelez, Rrape, Gjegjan , Iballe, Qaf Mali, Rrape, Blerim dhe Fierze.  Fshatrat e rrethit Puke jane: 1. Kabash 2. Qerret i Madh 3. Iballe 4. Berish Vendi 5. Kryezi 6. Aprip Guri 7. Armiraj 8. Arst 9. Miliska 10. Lajthize 11. Berish Eperme 12. Berish e Vigel 13. Levoshe 14. Levrushk 15. Pla 16. Bicaj 17. Meçe 18. Blerim 19. Luf 20. Lumbardh 21. Lumzi 22. Blerim 23. Blinisht 24. Mesul 25. Mertur 26. Mezi 27. Midh 28. Bushat 29. Buzhal 30. Miliska 31. Mollekuqe 32. Orosh 33. Dedaj 34. Dardhe 35. Dom 36. Duzhnez 37. Flet 38. Fierz 39. Plet 40. P...

Historia e futbollit Pukjan ndër vite

Ekipi i Futbollit Terbuni - viti 1960 Gjate kohes se Mbretit Zog dhe jo vetem e deri ne vitet 1960 , ne Puke erdhen shume tregtar nga Shkodra , te cileve u pelqeu klima e mire dhe kuruese e zones. Nder ta ishte edhe mesuesi i njohur Shkodran Jordan Misja , i cili nder te tjera luajti rol te rendesishem ne zhvillimin e futbollit ne qytetin e Pukes. Ne vitin 1936 , gjate nje pikniku ne malin e Terbunit , ne vendin e quajtur Livadh Kabash , u organizua nje ndeshje mes te rinjeve. Kjo ndeshje u be nxitje per krijimin e nje shoqerie sportive, 1936 - Themelimi i Shoqerise Sportive  Terbuni Me hartimin e statutit, u themelua  Shoqeria Sportive Terbuni  , me  Gani Kamberin  kryetar dhe  Sadri Ademin  sekretar. U vendos qe ngjyrat e ekipit te ishin: bluza e kuqe dhe mbathje te zeza. U organuzan aktivitete dhe ndeshje miqsore, veçanarisht me  Vllaznin  e Shkodres dhe  Bardhylin  e Lezhes. Ndeshjet zhvilloheshin ne nje fushe ne periferi te q...

Rruga Antike dhe Historia e Pukës në mitologji

Qyteti i Pukes ne vitin 1952 Rruga Antike dhe Historia e Zones se Pukes  Nje trashegimi mijeravjeçare ne zemer te Alpeve Shqiptare Qe ne lashtesi, permes territorit te sotem te Pukes kalonte nje nga rruget me te rendesihme te Shqiperise antike, rruga Lis - Rataria. Kjo rruge, e perdorur qe perpara pushtimit te Ilirise nga Romaket , ishte pjese e nje rrjeti te rendesishem qe lidhte krahinat e veritut me pjeset e tjera te vendit dhe me gjere. Via Publica , Rruga Romake neper Puke  Me ardhjen e romakeve, pergjate kesaj rruge u ndertuan disa keshtjella mbrojtese, disa prej te cilave kishin kapacitet per te per 1000 kalores .  Disa nga keshtjellat me te njohura te ndertuara pergjate kesaj rruge jane: Keshtjella e Vigut , Pukes , Micojit , Fletit , Trun etj. Romaket e quanin kete rruge Via Publica , ndersa gojedhena te ndryshme thuhet se ajo quhej si " Udha e Pukës " , e cila lidhte Lezhen me zonat e tjera si; Vau Dejsi etj. Nga  Lezha  ne drejtim te  Vigu...

Numri i shfletosjes