Tregohet se nje here profeti Musa a.s. e pyet Allahun xh.sh; O Zoti im! Me trego drejtesin
tende?
Allahu xh.sh i thote: Nese deshiron ta mesosh, atehere shko tek filan burim uji, dhe qendro aty dhe shiko cfare do ndodhe.
Profeti Musa a.s. shkon tek burimi i ujit , pasi u pozicionua ne nje vend per te shikuar, vjen nje kalores. Kalorsi teksa ndaloi te pinte uje, i bie kuleta me te hodha. Pasi shuajti etjen kalorsi pa e vene re qe i kishte rene kuleta u largua.
Pas tij vjen nje femije i cili po ashtu piu uje. Teksa po largohet femija verejti kulten me te holla te cilen e merr dhe largohet. Me vone vjen nje plak i moshuar i cili po ashtu piu uje. Kur kalorsi meson se i kishte rene kuleta kthehet tek burimi per ta marr mire po nuk e gjeti dhe ju drejtua plakut se ku eshte kuleta? Plaku u pergjigj qe nuk dinte gje. Kalorsi nuk e besoj dhe e mbyti plakun.
Pas gjithe kesaj i habitur Musai a.s. ju drejtua Allahut xh.sh; Kjo eshte drejtesia, tjeter kush i mori te hollat dhe nje plak i moshuar u mbyt padrejtesisht?
Allahu xh.sh. i tregon Musait a.s.;
"O Musa! Plaku qe vdeiq, ishte vrases i babait te kalorsit. ndersa femija qe mori te hollat, i takonin atij sepse ato te holla ishin te babait te tij, por kalorsi ia kishte vjedhur babait te femijes, dhe keshtu cdo gje u kthye ne vendin e vet duke u kthyer dejtesia ne vend. Kjo eshte drejtesia ime!"
Me ndiqni dhe ne: http://gezimkopani.com/
April 28, 2018
April 12, 2018
Takimi i Profetit Muhammed a.s. me Profetin Adem a.s.
Ne lidhje ju sjell hadithin qe pershkruan takimin e Profetit Muhammed a.s. me Profetin Adem a.s.
"Profeti Muhammed a.s. teksa u tregonte sahabeve per udhetimin e Isras dhe Miraxhit nder te tjera tha: "Ne qiellin e pare shikova nje person qe rrinte. Ne anen e djahte kishte disa shqiponja, edhe ne anen e majte po ashtu. Ky person kur shikonte ne anen e djathte buzeqeshte, ndersa kur shikonte ne anen e majte qante. Duke u kthyer nga une me pershendeti duke me thene:
Mire se erdhe o Pejgamberi i drejte! Mire se erdhe o djal i drejte!
Pyeta Xhebrailin se kush eshte ky person?
Xhebraili me tha: Ky eshte Ademi a.s, shqiponjat qe jane te djathte dhe ne te majte jane shpirtrat e djemeve te tije. Te djathtit jane ne xhennet ndersa te majtit jane ne xhehenem. Per kete shkak kur shikon ne anen e djathte ai buzeqesh, ndersa kur shikon ne anen e majte qan." (Muslimi, 263)
Pergatiti
Gezim KOPANI
Ju mund te lexoni: Nata e dyte e mire e Israsë
Ju mund te lexoni: Hadithe mbi naten e mire te Israsë
Arif Shkreli (Ademi) , Fushe Arrez
Personi ne fotografi eshte Arif Shkreli (Ademi) i cili eshte nga te paret besimtar namazli nga qyteti i Fushe Arrezit i cili me te ardhur lira e besimit ka praktikuar islamin me namze, agjerime etj. Para shume vitesh ai ka nderruar jete , por ai mbahet mend me pjesmarrjen e tij ne faljen e namazit te xhumase se pare tek xhamia e Plumbit ne Shkoder, ne inagurimin e xhamise se re te qytetit te Pukes etj.
Ne punim..
Pergatiti
Gezim Kopani
V/O;Fotografi qe publikohet per here te pare
March 29, 2018
Mejtepet e Myftinisë Pukë dhe Roli i tyre 1523-2017
Mejtepet e Myftinisë Pukë dhe Roli i tyre
Nga;
Gezim Kopani , Myfti i Pukës
Abstrakt
Hyrja e besimit islam ne rrethin e Pukës (1523), ku një pjesë e pasardhësve të Princ Progon Dukagjini u konvertuan në besimin
mysliman duke filluar nga Mustaf Pasha. Në vitin 1947 u vëndos
Kajmekami në Pukë (vendi ku sot quhet Koder Hani), dhe më pas u ndërtua xhamia
e Kodër Hanit. Mejtepet e Pukës përfshinë tre prejudha atë Osmane (1523-1912),
Prejudhen e pas shpalljes së Pavarësisë së Shqipërisë (1912-1967) dhe me
prejudhen e fillimit të lirisë së besimit (1991)
Para
se të flas për Mejtepet e Myftinisë Pukë
e shikoj të nevojshme të shpjegoj shkurtimisht historin e fillimit të fesë
islame në rrethin e Pukës.
Në
vitin 1523 pasardhësit e Princ Progon Dukagjini u bën myslima dhe ai u
shpall si Mustaf Pasha. Shembullin e tij ndoqen edhe shumë
familje të tjera fisnike si Kabashi, Puka etj.
Me konkretish përqafuan besimin mysliman
Pal Mziu e Boçe Mziu. Në
shekullin XVI Puka, Iballja, Spasi u
shpallen Nahi dhe që ishin pjesë e Sanxhakut të Dukagjinit me qendër në Peje [1].
Rreth
vitit 1547 perandoria Osmane kishte
vendosur adminstrimin e saj në Pukë, pikerisht në vendin e quajtur Kodër Hani. Ndër të tjera aty flitet se
u ndërtuan:
Kajmekami, Xhamia, bashk me Myftininë , Mejtepi, Hane, Karakoll [2],
Imarati [3])
etj. Pas vitit 1547 u vendos imami dhe muezini në krye të xhamive e mejtepeve. Pas xhamisë së Koder Hanit, u ndërtua xhamia Kabash [4],
xhamia Qerret, Xhamia Mal
Zi, Xhamia Kryezi, Xhamia Iballe dhe më pas disa raste pran tyre u
ndërtuan edhe mejtepet.
Çfarë kuptojmë
me Mejtep?
Mejtep
vjen prej fjales araba Mekteb që do të
thotë vend ku mësohet lexim (kendim), shkrim
dhe dituri kryesisht të besimit islam. Në disa raste ato kalojnë edhe me
emrin Sibjan. Shkolla të tjera ishin: Iptidaije (shkollë fillore) , Rushdije (Shkolle ne qytete apo vend banime kryesore. Tre klasa) dhe Idadije (Gjimnaz). Ky sistem u soll në
ballkan dhe Shqipëri nga Perandoria
Osmane, dhe në rrethin e Pukës mendohet se
ka ardhur rreth vitit 1500 [5].
Në mejtepet e Shqipërisë kan dhënë mësim kryesisht imamet e xhamive. Çdo herë Mejtepet e rrethit Pukë kan funksionuar nën administrimin e Myftinisë
Pukë të asaj kohe. Myftiu përkatës bënte emrimet e imamëve në xhami të cilët njëkohësisht
ishin edhe mësues në Mejtepe. Xhamit dhe Mejtepet u ndërtuan në fillim nga
Osmanet. Mejtepet më të njohura në Pukë ishin: Mejtepi i Pukës, Mejtepi i
Kabashit, Mejtepi Malit të Zi, Mejtepi
Qerretit, Mejtepi i Kryeziut,
Mejtepi i Iballës dhe më vonë Mejtepi
i Micojit.
![]() |
Iskodra Salnamesi |
Mejtepet
e Pukës perfshijne 3 prejudha;
1.Prejudha Osmane (1523 – 1912)
2.Prejudha pas shpalljes së Pavarësise së
Shqipërisë (1912 -1967)
3.Prejudha e rikthimit të lirisë së besimit
(1992-2017)
1. Prejudha Osmane 1523 - 1912
Pas
vitit 1523 feja islame filloj të zë
vend në familjet pukjane. Familje të njohura fisnike pranuan islamin. Ata u
arsimuan, duke zënë vende në administraten e kohës. Ata arriten të bëhen; Imam,
muezin, si dhe kryetar Kajmekami, oficera ushtrie etj. Nga viti 1523 deri në vitin 1570 u hap Mejtepi i Pukës
dhe i fshatit Kabash.
Si fillim mësuesit e parë ishin mësuesit Osman
deri sa u përgatit një brez vendas të cilët ishin të aftë për të marr në
drejtim xhamit dhe mejtepet. Rreth vitit 1571
del se në Pukë jenë bërë mysliman dy
breza të familjes fisnike Pukase si; Ali
Dizdari dhe Mustaf Dizdari. Ato u bën të parët e vendit.
Femijet e tyre i dërguan për të mësuar në Mejtepin e Pukës. Përveç të tjerëve Mejtepi i Pukës arriti të
nxjerr një figure të shquar si Musa
Dizdari ose siç njihej ndryshe Hoxhë
Puka. I cili ishte pasardhes i familjes fiznike Dizdari. Haxhi Musa Dizdari u bë imami dhe
Myftiu i parë pukjan që drejtonte fenë islame në zonen e Pukës.
Pas
vitit 1637 fillon veprimtarin edhe
Mejtepi i Kabashit, Qerretit, Mal Ziut të cilët ishin në vartësi të plotë në Myftininë e Pukës.
Pas
vitit 1710 deri në vitin 1910 Mejtepet e Myftinisë Pukë filluan
të zë një vend të rëndësishem në jeten shoqërore , kryesisht tek besimtarët mysliman.
Gjatë
këtyre viteve mësohet se interesimi i banoreve për të arsimuar femijet e tyre ,
kryesisht me dije islame ishte i madh. Kështu nga viti 1710-1910 në Mejtepet e zonës së Pukës mendohet të jenë arsimuar
shume fëmije , duke na dhënë këtë pasqyrë;
Mejtepi i Pukës ; 495 nxënës
Mejtepi Kabash; 210 nxënës
Mejtepi Mal Zi: 180 nxënës
Mejtepi Qerret: 80 nxënës
Mejtepi Kryezi; 75 nxënës
Mejtepi Iballe: 70 nxënës
Gjatë
kësaj prejudha nga Mejtepet e Myftinisë Pukë u përgatiten figura të shquara të
fese islame. Nga Mejtepi i Pukës doli
imam Musa Dizdari [6],
imam Zenel Hoxhe Mehaj [7]
(Myfti i Pukës), imam Beqir Sulejman Laçi [8]
po ashtu edhe figura të tjera jo fetare si; Ismail Isuf Laçi i I-rë Kajmekam
në Kaçanik të Kosoves,
Ismail O.Laçi i II-të krytar i
Kuvendit (Mexhlisit) në Kajmekamin e Pukës.[9]
2. Prejudha pas
shpalljes së Pavarësisë të Shqipërisë (1912-1967)
Në
vitin 1912, organizimi fetare islam në
Pukë mori drejtim të ri sidomos gjatë kohes
së mbretit Zog. Nga viti 1912-1967 Mejtepet në Pukë vijuan normalisht veprimtaria e tyre.
Nga
viti 1912-1976 në mejtepet e Pukës vihen
re në shërbim imam dhe mësues kryesisht vendas por edhe të ardhur nga Kosova. Në Mejtepin
e Pukës bie në sy imam Zenel Hoxha
i cili arrit të nxjerr shumë nxënës të cilet ishin të aftë të drejtonin si
imam ku mund të përmend imam Asllan Hoxha[10]
i cili sherbeu në xhamin e Rrypes. Po ashtu ishte edhe imam Beqir S.Laçi i cili sherbeu në xhamin e Kodër Hanit në Pukë.
Punë
të lavdërueshme ka kryer edhe imami kosovar Sadik
Prishtina [11]
i cili u vendos në fshatin Kabash të
Pukës rreth vitit 1914. Aty ai u emërua
imam i xhamisë Kabash për të vijuar më pas me rihapjen e Mejtepit të fshatit
Kabash. Nga Mejtep i Kabashit dolen imam
të njohur si Shaban Rexha [12]
dhe Sahit Hoxha [13]
si dhe shumë muezina dhe nxënës të dalluar. Pasi imam Sadik Prishtina mori një specializim
ne Normalen e Elbasanit , Myftinia Pukë lejoi që imam Sadik Prishtina përveç mësime
islame të jepte edhe mësimin e gjuhës Shqipe. Nga këtu del së shkolla shqipe për
herë të parë në fshatin Kabash ka filluar të mësohet në Mejtepin e xhamise Kabash.
Ashtu vazhdoi për disa vite. Për këtë arsye duke vlersuar punën në arsim në vitin 1994 Presidenti i Republikës së Shqipërisë i jep pas vdekjes imam
Sadik Prishtinës titullin “Urdhëri Naim
Frashëri”[14].
Nën
këtë shembull ishte edhe imami tjeter kosovar i quajtur Qazim Nushi [15].
I cili erdh në Pukë në vitin 1926 .
Ai vëndosi të jetojë në fshatin Qerret të Pukës. Për 40 vitë ai sherbeu si imam
i xhamisë së fshatit Qerret po ashtu edhe mësues në Mejtepin e kësaj xhamie.
Imam
Qazim Nushi mbahet mend për urtësin e tij si dhe për kulturën islame si dhe për
mësimin me dije islame të fëmijëve të ketij fshati [16].
Mësimet për gjuhen Shqipe për herë të parë në fshatin Qerret kan filluar në
Mejtepin e Xhamisë Qërret. Më vonë me lejen e Myftinisë Pukë u kthye në shkollë
të mirëfilltë e cila vijon ashtu për katër
vite.
Nga
Mejtepi i Mal Ziut dallohen disa
hoxhallarë të cilet dhanë kontributin e tyre për arsimin islam dhe jo vetem. I
till ishte imam Osman Hoxha [17].
Pasi ndoqi Mejtepin në xhamin e Mal Ziut Osman
Hoxha vijoj mësimet në medresen e Prizrenit.
Rreth vitit 1890 ai kthehet në fshatin e tij për të filluar detyren si imam për
fshatrat; Flet, Xathë,
Kulumri
të Pukës. Me ardhjen e pushtuesit Serb në Pukë, imam Osman
Hoxha dha shembullin e tij Atëdhetar bashk me muezinin Bajram Neziri duke luftuar trimërisht kunder pushtuesit serb derisa
imam Osman Hoxha në vitin 1912 ra Deshmor
i Atëdheut.
Nga
Mejtepi i xhamise Kryezi dolen disa
imam dhe muezina nga ku mund të përmend: Zenel
(Nel) Ismail Aga, dhe pas tij në vitin 1945
Malush Hoxha.
Nga
Mejtepi i xhamise se fshatit Iballe
dolen po ashtu disa imam si: Isuf Arif
Hoxha [18],
i cili pasi përfundoj medresen e Prizrenit
emrohet imam i xhamisë Iballe njëherazi edhe mësues në Mejtepin e kësaj xhamie.
Pas tij vjen imam Sadik Hoxha.
Mejtepi i
Xhamise se fshatit Micoj mbahet mend për shkak të imamit Shaban
Rexha i cili pasi u emruar nga Myftinia Pukë në vitin 1924 hapi në Mejtepin e Xhamisë Micoj shkollen e parë shqipe. Shkolla shqipe në
fshatin Micoj është hapur shumë kohë para shkollës shqipe të qytetit të Fushe
Arrëzit.
Të
gjitha veprimtarit fetare islame u mbyllen në vitin 1967 si pasoj e sistemit komunist për tu rihapur në vitin 1991.
3.Prejudha e rikthimit
të Lirisë së besimit , viti 1991 - 2017
Me
ardhjen e demokracisë në vitin 1991,
edhe Myftinia Pukë me aq mundësi sa kishte filloj të ringritet duke organizuar
takimin e parë tek xhamia e Kodër Hanit ku është fal edhe namazi i Bajramit,
dhe po këtë ditë janë shpërndar disa
kopje të Kur’anit. Në këtë ditë Myftiu H.Elez
Hoxha [19]
i shoqëruar nga Imam H.Ibrahim Hoxha [20]
mbajti një ligjerat ku ndër të tjera vuri në duke nevojat dhe kushtet aspakt të
favorshme për ringritjen e Myftinisë Pukë.
Të ndodhur përball kushteve të vështira në të
cilat ndodhej Myftinia Pukë, Kryetari i Komunitetit Mysliman te Shqipërisë H.Sabri Koçi [21]
në vitin 1992 kërkoj ndihmë nga vëllezërit
Kosovarë për rimekembjen e islamit në
Shqiperi por edhe në Pukë. Në vitin 1992
në qytetin e Pukës u dergua imami kosovarë Adem
Ademi i cili krahas detyrës si imam rihapi Mejtepin e Pukës ku si fillim u
rregjistruan rreth 80 fëmijë. Mejtepi vijoi deri në vitin 1994. Krahas mejtepit të Pukës u hap një tjeter me
iniciativ përsonale të H.Qazim Kopani
në fshatin Meçe i cili vijoj për
rreth 3 vite. Po ashtu ai rihapi edhe
mejtepin e xhamisë Kabash i cili vijoj punen rreth 2 vite.
Pas
mbylljës në vitin 1994 i Mejtepi i
Pukës ai u u rihap në vitin 1998 fal
organizimit të shoqatës Bashkësia Kultura Islame Pukë e drejtuar nga H.Qazim Kopani . Sipas rregjistrit në
vitin 1999 në Mejtepin e Pukës ken
marr mësim 27 fëmijë. Më vonë
Mejtepi i Pukës filloj të shtoj nxënësit , kjo sidomos pas vitit 2003 ku shoqata Istanbul filloj të mbështes Mejtepin e Pukës. Mbeshtetje e
cila vijon edhe sot. Nga viti 1999-2017
nxenesit e rregullt qe kan marr mësim në Mejtepin e Pukës arrin deri në 832 nxënës.[22]
Pas
viti 2000 u hap për herë të parë Mejtepi në Fushe Arrez ku në fillim u
regjistruan 12 nxënës dhe qendroj i
hapur dëri në vitin 2003, për tu
rihapur në vitin 2007. Ky mejtep
vjon punën e tij edhe sot në vitin 2017. Nëse do i bashkonim të gjitha vitet e mësimit
në Mejtepin e Fushë Arrezit rezulton se kan merr mësim rreth 210 nxënes.
Nga
viti 2000 - 2002 u rihap Mejtepi i fshatit Qerret ku moren mësim 40 nxënes. Ky mejtep u rihap nga
Muezini i xhamise Puës H.Qazim Kopani
i cili u mbyll në vitin 2002 për tu
rihapur nga Myftinia Pukë në vitin 2016 ku
u regjistruan 30 nxënës.
Në
vitin 2002 - 2004 u hapet për herë të
parë mejtepi në fshatin Rrape . Ky
mejtep u hap nga shoqata Bashkësia Kultura Islame në bashkepunim me Myftinin
Pukë . Në fillim moren mësim 9 nxënes. Ky mejtepet qëndroj i hapur
dy vite për ti rihapur nga Myftinia Puke në vitin 2017, nga ku u regjistruan
mbi 20 nxënës.
Në
vitin 2003 u rihap mejtepi në
fshatin Kryezi ku moren mësim 21 nxënes. Për shkak të kushteve ky
mejtep qëndroj i hapur vetem një vit.
Në
vitin 2013 u rihap Mejtepi i xhamisë së fshatit Iballe. Ky
mejtep vijon punen edhe sot dhe marrin mësim 16 nxënës.
Aktualisht
në rrethin e Pukës fuksionojnë këto Mejtepe: Pukë, Fushë Arrëz, Qerret, Iballe
dhe Rrape.[23]
Përgatiti
Gëzim
Kopani
(Myfti i Pukës)
[1] Xhemal Meçi, Libri “Kabashi Puka që në
lashtësi 2” fq.93
[2]
Karakoll; Burg
[3]
Imarat; Vend rezevash dhe shpërndarje ushqimi
[4]
Kabash; Fis i njohur në gjithë ndër shqiptarë. Kabashi është fis i pare në
zonën e Pukës
[5]
Kumtes e mbajtur nga Gëzim Kopani në
Pukë me date; 11 nëntor 2017
[6] Musa Dizdari 1800-1900; Myfti i pare në
rrethin e Pukës. Me vendim të Këshillit të Myftinisë Pukë nr.01,dt;24.01.2016
është vlersuar pas vdekjes me titullin “Pishtar Islam”
[7] Zenel Adem Mehaj 1853-1945, Myfti i
Pukës
[8] Beqir Laçi 1878-1957 imam në xhamin e
vjetër Kodër Hani Pukë
[9]
Marr nga; “Ishkodra
Vilajet Salnamesi” viti 1894, fq.123
[10] Asllan Hoxha Imam në xhamin e fshatit
Rrypë Pukë.
[11] Sadik Prishtina 1892-1977 imam në
xhamin e fshatit Kabash.
[12] Shaban Rexha 1901-1976, imam dhe mësues
në Xhamin dhe Mejtepin e fshatit Micoj , mejtep i cili me miratim të Ministris
së Arsimit të asaj kohe u kthye në shkollë shqipe.
[13] Sahit Hoxha; 1898-1976, imam në xhamin
e fshatit Lajthizë Pukë
[14]
Titull i akorduar më 11.04.1994.
[15] Qazim Nushi 1898-1976, imam në xhamin e
fshatit Qerret Pukë
[16]Mejtepi i xhamisë Qerret ka qenë përball
xhamise
[17] Osman Hoxha 1847-1912,Deshmor i
Atëdheut, imam në xhamin e fshatit Kulumri Pukë e cila mbulonte fshatrat si
Fleti, Xathi etj.
[18] Isuf Arif Hoxha 1820-1919, imam në
xhamin e fshatit Kryezi Pukë.
[19] Elez Hoxha 1910-2002, Myfti i Pukës si
dhe Qytetar Nderi i Bashkisë Pukë
[20] Ibrahim Hoxha 1922-2012, Myfti i Pukës,
si dhe ka shërbyer si imam në xhamin e Rrypës dhe në xhamin e Pukës.
[21] Sabri Koçi, 1921-2003, Kryetar i pare i
Komunitetit Mysliman të Shqipërise pas komunizmit.
[22]
Sipas arkivit të shoqatës Bashkësia Kultura Islame Pukë
[23]
Ky material u përgatit
nga Myftiu i Pukës Gëzim Kopani në
kuadër të simpoziumit shkëncore me titull: “Mejtepet
e Myftinisë Pukëdhe Roli i Tyre” zhvilluar në qytetin e Pukës më 11 nëntor 2017.
Sherues eshte vetem Allahu

shfaqur ne tv tek "Stop" ku nje mashtrues kryente sjellje tejet te papranueshme dhe te denueshme, nuk kane asnje lidhje me hoxhallaret (zyrtare) e per me teper me islamin. Keto sharlatan jane mashtures, te ulet, qe duhet te marrin nga ligji ate qe meritojne. Halli e ben njeruh te trokas ne vende te ndryshme, por duhet patur kujdes nga keto mashtrues (e te ngjashem) qe perdorin islamin etj, per interesa te uleta. Sherues eshte vetem Zoti. Koha dhe vendi kur duhet ti drejtohemi Zotit dihen; ato jane xhamite, agjerimi (muaji ramazan...), sadakaja etj.
Gezim Kopani
28.3.2018
March 23, 2018
Te pakten le te bejme lutje per te permbyturit ne Shkoder dhe 12 familjet ne Dardhe te Pukes
Sot 23 mars 2018, gjate hytbes se xhuma ne Xhamin e Pukes si pasoj e permbytjeve nga uji ne qytetin e Shkodres dhe te 12 shtepiave te te prishura si pasoj e shkarjes se tokes ne Dardhe te Pukes , nder te tjera bere kete reagim:
" ...Te gjithe ne duhet te vendosim veten tone ne pozicionin e tjetrit. Kur shtepit tone pikojne menjehere ankohemi, po ato familje ne Shkoder qe prej ditesh jane te permbytura nga uji? Po atyre familjeve ne Dardhe te Pukes te cileve u eshte prishur shtepia sia pasoj e shkarjes se tokes ? Prandaj nese skemi mundesi ti ndihmojme vellezerit dhe motrat tone pa dallim, te pakten le te bejme lutje dhe dua per ta qe Zoti i Gjithesise tua lehtesoje vuajtjet e tyre..."
Gezim Kopani
Nuk mund te hidhen poshte Netet e Mira per shkak te disa trillimeve
Ne lidhje me rendesin e muajit Rexheb me te cilin kuptojme dicka te rendesishme apo madheshtore dhe neteve te mira dua te riparaqes nje dua te profetit Muhammed a.s. te cilen ai e ka bere ne muajin Rexheb muaj ne te cilin bie nata e pare e mire Regaib dhe nata e dyte e mire Ista-Miraxh :" Allahumme berik lene fi rexheb ve shaban ve beligna ramadan" qe do te thote: "O Allahu im! Na beko muajin rexheb dhe shaban dhe na mundesi te arrijme muajin Ramazan,"
(Iben Hambel)
Te njejtin transmetim e kemi edhe nga Enes bin Malik i cili thote qe Muhammedi a.s. ne muajt e shenjte bene kete dua:Allahumme berik lene fi rexheb ve shaban ve beligna ramadan" qe do te thote: "O Allahu im! Na beko muajin rexheb dhe shaban dhe na mundesi te arrijme muajin Ramazan," (Ahmedi 1/259)
Paraqita keto dy argumente per shkak se ka nga ato qe thone se nuk ka nata te mire. Nete te mira ka por disa bejne veprime qe nuk i perkasin ketyre neteve dhe per shkak te ketyre bidateve apo trillimeve ne nuk mund te hedhim poshte netet e mira .
Nuk duhet te harrojme ajetin Kur'anor ku Allahu xh.sh thote:
"...Te Allahut jane dymbedhjete muaj. Nder te cilet kater jane te shenjte.( Et Teube 36)
Dijetaret islam ne lidhje me kete ajet kane thene se nder keto kater muaj eshte edhe muaji Rexheb ne te cilin bien dy nete e mira Reagib dhe Miraxh. Cfare i ben te shenjte keto muaj? Pikerisht terheqja e vemendjes qe Allahu xh.sh na thote ne Kur'an, shtoj kesaj edhe lutjet e profeteve ne vecanti te profetit Muhammed a.s., plus kesaj edhe netet e mira qe bien ne muajin Rexheb e Shaban e pa asnje diskutim muaji Ramazan me naten e njemije muajve nates se Kadrit.
Madje Allahu xh.sh. ne po kete ajet thote:
"...Kujdesni mos beni gjynahe (mekate) ne keto muaj..." (Et Teube; 36)
Nga ajeti kuptohet qarte se nuk duhet bere gjynahe. Po cfare duhet bere? Normalisht duhet bere lutje( dua) ibadete sic ka bere profeti Muhammed a.s.. A eshte mundesia me dhene sadaka , le ta japim se vec sevape mirret, por duhet te kemi kujdes kur te dhemi bidat kjo e bidat ajo dhe kjo per fajin e disa trilluesve pasi me te vertet ka shume trillime sic thine disa qe ka namaz te vecante per naten e Rebaibit , Isras e Miraxhi apo Beraetit, apo trillimi tjeter kur thone disa qe te bejme hallem se vin shpirtrat e te vdekurve dhe me berjen e hallmes ato na bejne hallall etj, keto po qe jane bidate apo kthimi i ketyre neteve ne feste , por kjo nuk do te thote qe ta hedhim poshte naten e mire te Regabimit, Beraetit pasi per keto dy nete ka me pak transmetime ne krahasim me naten e Isras dhe Miraxhit.
Duhet kuptuar drejt edhe hadithet. Psh padyshim eshte i sakte hadithi i cili tregon qe nuk lejohet te agjerohet duke vecuar nje nate. Normalisht , psh nese nje mysliman agjeron vetem Regaibin, e nuk agjeron psh te henat apo te enjtet apo Isran, Beraetin etj normalisht qe ky qe ben kete e ka gabim pasi eshte duke vecuar .
Tani praktika e qarte eshte se Allahu thote ne Kur'an se kater muaj jane te shenjte dhe nuk duhet bere gjynahe. E qarte eshte se edhe profeti Muhammed a.s. ka bere dua. Atehere ne cfare duhet te bejme? Te flejme gjyme? Jo edhe duhet te largohemi gjynaheve dhe te bejme dua. Nder adhurimet qe robi eshte me afer Allahut eshte agjerimi, por eshte edhe puna e mir, eshte edhe sadakaja. Sa me shume ibadete e pune te hajrit aq me mire per njeriut.
Pervec ketyre neteve te mira ne kemi: Naten e Kadrit, naten e Fiter Bajramit, naten e Kurban Bajramit si dhe shume nete te tjera qe jane te shenuara ne kalendarin islam.
Pergatiti
Gezim Kopani
(Iben Hambel)
Te njejtin transmetim e kemi edhe nga Enes bin Malik i cili thote qe Muhammedi a.s. ne muajt e shenjte bene kete dua:Allahumme berik lene fi rexheb ve shaban ve beligna ramadan" qe do te thote: "O Allahu im! Na beko muajin rexheb dhe shaban dhe na mundesi te arrijme muajin Ramazan," (Ahmedi 1/259)
Paraqita keto dy argumente per shkak se ka nga ato qe thone se nuk ka nata te mire. Nete te mira ka por disa bejne veprime qe nuk i perkasin ketyre neteve dhe per shkak te ketyre bidateve apo trillimeve ne nuk mund te hedhim poshte netet e mira .
Nuk duhet te harrojme ajetin Kur'anor ku Allahu xh.sh thote:
"...Te Allahut jane dymbedhjete muaj. Nder te cilet kater jane te shenjte.( Et Teube 36)
Dijetaret islam ne lidhje me kete ajet kane thene se nder keto kater muaj eshte edhe muaji Rexheb ne te cilin bien dy nete e mira Reagib dhe Miraxh. Cfare i ben te shenjte keto muaj? Pikerisht terheqja e vemendjes qe Allahu xh.sh na thote ne Kur'an, shtoj kesaj edhe lutjet e profeteve ne vecanti te profetit Muhammed a.s., plus kesaj edhe netet e mira qe bien ne muajin Rexheb e Shaban e pa asnje diskutim muaji Ramazan me naten e njemije muajve nates se Kadrit.
Madje Allahu xh.sh. ne po kete ajet thote:
"...Kujdesni mos beni gjynahe (mekate) ne keto muaj..." (Et Teube; 36)
Nga ajeti kuptohet qarte se nuk duhet bere gjynahe. Po cfare duhet bere? Normalisht duhet bere lutje( dua) ibadete sic ka bere profeti Muhammed a.s.. A eshte mundesia me dhene sadaka , le ta japim se vec sevape mirret, por duhet te kemi kujdes kur te dhemi bidat kjo e bidat ajo dhe kjo per fajin e disa trilluesve pasi me te vertet ka shume trillime sic thine disa qe ka namaz te vecante per naten e Rebaibit , Isras e Miraxhi apo Beraetit, apo trillimi tjeter kur thone disa qe te bejme hallem se vin shpirtrat e te vdekurve dhe me berjen e hallmes ato na bejne hallall etj, keto po qe jane bidate apo kthimi i ketyre neteve ne feste , por kjo nuk do te thote qe ta hedhim poshte naten e mire te Regabimit, Beraetit pasi per keto dy nete ka me pak transmetime ne krahasim me naten e Isras dhe Miraxhit.
Duhet kuptuar drejt edhe hadithet. Psh padyshim eshte i sakte hadithi i cili tregon qe nuk lejohet te agjerohet duke vecuar nje nate. Normalisht , psh nese nje mysliman agjeron vetem Regaibin, e nuk agjeron psh te henat apo te enjtet apo Isran, Beraetin etj normalisht qe ky qe ben kete e ka gabim pasi eshte duke vecuar .
Tani praktika e qarte eshte se Allahu thote ne Kur'an se kater muaj jane te shenjte dhe nuk duhet bere gjynahe. E qarte eshte se edhe profeti Muhammed a.s. ka bere dua. Atehere ne cfare duhet te bejme? Te flejme gjyme? Jo edhe duhet te largohemi gjynaheve dhe te bejme dua. Nder adhurimet qe robi eshte me afer Allahut eshte agjerimi, por eshte edhe puna e mir, eshte edhe sadakaja. Sa me shume ibadete e pune te hajrit aq me mire per njeriut.
Pervec ketyre neteve te mira ne kemi: Naten e Kadrit, naten e Fiter Bajramit, naten e Kurban Bajramit si dhe shume nete te tjera qe jane te shenuara ne kalendarin islam.
Pergatiti
Gezim Kopani
Subscribe to:
Posts (Atom)