Perpara se te flas mbi mbulesen e gruas ne islam (hixhab), dua te bej nje hyrje te shkurter se çfare eshte besimi ne Allah? Besimi (imani) eshte mardhenia personale e njeriut me krijuesin e Gjithesise (Allahun xh.sh.) te Cilin me vullnet te plote i bindet dhe zbaton urdherat e Allahut xh.sh. qe jane bere te ditura ne Kur'anin e bekuar.
Ne islam bindja e urdherave te Allahut eshte zemra e çdo gjeje, prandaj myslimani/ja beson ne Allahun xh.sh. duke kryer punet te cilat jane obligim (farz) si p.sh; falja e namzit, agjerimi i ramazanit, vendosja e mbuleses (hixhabi) nga grat dhe vajzat e rritura, mos berja ortak (shirk) Allahut, mos kryerja e harameve etj. Duke pasur parasysh qe 1 shkurti shenon diten boterore te Hixhabit mendova te dicka mbi hixhabin.
Çfare do te thote hixhab ?
Hixhab do te thote; "Mbulimi qe grat myslimane i bejne gjithe trupit, me perjashtim; fytyres, duarve deri te kyçi i dores dhe kembeve" kjo ne bindje te urdherit te Allahut xh.sh te bere te ditur ne Kur'anin e bekuar. Me vendosjen e hixhabit grat myslimane tregojne bindjen dhe respektin qe ato kan per Allahun xh.sh. e per te vijuar keshtu me mbrotjen e nderit, familjen etj. Pra hixhabi perveçse eshte obligim (farz) eshte edhe mbrotje e nderit dhe moralit te larte.
Berja obligim e hixhabit
Para ardhjes se ajetit Kur'anor i cili obligoi grat qe te mbulohen, grat dilnin rrugeve me veshje jo normale, aq sa kur burrat i shikonin flisnin keq per ta dhe i ngacmonin, mirepo per grat e ndershme e besimtare kjo gje ishte shume e rend. Per kete Allahu xh.sh. obligoi mbulimin e trupit dhe vendosjen e shamis (hixhab).
Allahu xh.sh thote: "Thuaj besimtarve te ndalin shikimet e tyre, te mos zbulojne hiret e tyre perveç atyre qe jane te dukshme. Le te vendosin shamite mbi kraherorin e tyre dhe te mos tregojne bukurit e tyre askujt perveç burrave te vet..." (En Nur; 31)
Ndersa ne nje ajet tjeter te Kur'anit Allahu xh.sh. thote: "O Pejgamber! Thuaju grave tua, bijave tua dhe grave te besimtareve le te vendosin shamit (mbulesen, hixhab) e veta mbi trupin e tyre." (El Ahzabe; 59)
Ajeti i mesiperm i sures Nur si fillim u drejtohet meshkujve qe te mos shikojne grat e botes, por te ulin shikmin e te ruajn nderin. Ndersa ne suren Ahzab Allahu xh.sh udheron grat te mbulojne trupin dhe te e ekspozojne ate me perjashtim bashkeshortit te vet. Ndersa ne nje ajetin tjeter Allahu xh.sh. thote:Allahu xh.sh thote: "O bijte e Ademit, Ne krijuam per ju rroba (petk) qe ju mbulon vendturpesine dhe rroba zbukuruese, por rroba e devotshmerise eshte me e mira. Keto jane nga argumentat e Allahut, ashtu qe ate te perkujtojne. O bijte e Ademit , kursesi te mos ju mashtroj shejtani sikurse i nxori prinderit tuaj nga xhenneti, i zhveshi ato rroben e tyre (devotshmerin) qe t'ju dal ne shesh lakuriqsesia e tyre. Vertet ai dhe shoqeria e tij ju sheh, ndersa ju nuk e shikoni. Ne i kemi bere shejtanet miq te atyre qe nuk besojne. Kur ata idhujtuaret bejne dicka (pune apo veprim) te shemtuar thone: Ne keshtu i gjetem prinderit tane te benin, edhe Allahu na urdheroi kete (viziten rreth qabes lakuriq). Thuaju: Allahu nuk urdheron te shemtuaren, A thoni per Allahun ate cfare nuk dini?" (El Araf; 26-28)
Pra myslimani e ka obligim te kontrolloj shikimet, te mbuloj trupin dhe te mos behen nga ata te pamoralshmit te cilet ekspozojne trupin e tyre. Ekspozimi i hirve te trupit dhe per me teper lakuriqsia behet shkak i veprave te liga, madje ajo te shpie deri ne krim. Ata qe bejne veprat te ndyta, qe ekspozojne dhe reklamojne lakuriqsine etj ne thelb, keta demtojne familjen, rrjedhimisht dhe gjithe shoqerin.
Ashtu sikurse obligimet e tjera ne islam edhe hixhabi ka kushtet e tij si: Berja e nijetit per vendosjen e hixhabit, Mbulimi i gjith trupit (me perjashtim fytyres, duarve deri tek kyçet, dhe deri tek kyçi i kembes). Rrobat te mos jene te tejdukshme, dhe te mos jete e ngushte si dhe te ket mbushur moshen e pjekurise (ku obligohet edhe falja e namazit).
Vendisja e hixhabit vjen si rezultat i bindjes ndaj Allahut , e cila vjen nepermjet edukates dhe mesimeve islame qe familja duhet tja jap femijes se tij, por kursesi ashtu si dhe çeshtjet e tjera vendosja e shamis pra hixabi nuk behet me inponim per me teper me dhune. Allahu xh.sh. thote: "Nuk ka inponim ne islam-"din", arb; "la ikrahe fit din " (El Bekare; 256). Ky ajet Kur'anor eshte postulat, rregull i cili nuk mund te hedhet posht apo te anashkalohet, Jo pak raste ka nga ato qe aludojne me qellim apo jo mbi hixhabin, doshta edhe per faj tone (drejtuesit islam, hoxhallar etj) nuk kemi punuar sa duhet ne informimin e publikut se grat apo vajzat mysliman me shami nuk e vendosin shamin me inponim apo per ndonje interesa materiale, por vendosin hoxhabin pasi ato i jane bindur nje prej urdherave te Allahut xh.sh. Nuk mungojn rastet e paragjykime te cilet e paraqesin islamin dhe shamin si prapambetje, gje e cila nuk eshte aspakt e vertet. Pyetja eshte: Vetem islami obligon mbulimin e trupit? Pergjigjia eshte sigurisht jo. Ate perse hixhabi shikohet me sy tjeter? Ne vetevete hixha pengon jeten normale te grave dhe vajzave. I pengon ne arsim ? Sigurisht qe jo , madje nese do shikojme shkenctaret me te sukseshme jane grat myslimane me shami. Sjell ne kujtes universitetin me te vjeter ne bote te themeluar nga nje grua myslimane me shami e quajtur Fatima al Fihri e bija e nje tregtari Tunizian shume i pasur. Ai ne nje testamet i la gjith pasurin vajzes se vet (Fatima). Te gjithe pasurin Fatima e perdori per ndertimin e xhamis, themelimin e universitetit , biblotekes etj. Universiteti u ndertua rreth vitit 857-859 pas profetit Isa a.a. (Jezuesit) ne Fes te Marokut. Kampusi universitar sot quhet Al Karavijin (Al Qarawiyyin).
Ne perfundim e shikoj me vend te sqaroj nje ngaterres qe disa, ndoshta per shkak te pa dijes apo qellimisht ngaterrojne hixhabin me burken. Ndryshe nga hixhabi, burka mbulon te gjithe trupin e gruas perfshi dhe fytyren, por sipas islamit burka nuk eshte obligim islam (farz) per grat myslimane. Gruaja muslimane ka obligim vetem hixhabin dhe ato zabatojne vetem ate qe Allahu ka obliguar ne Kur'an.
Po ashtu ne shume vende te botes ka qe mbulojne apo kane shami edhe per shkaqe zokonore, por eshte ndryshe te mbulohesh per shkaqe zakonore dhe ndryshe vendosja e hixhabit ne zbatim te urdherit te Allahut xh.sh.
Pergatiti
Gezim KOPANI