March 27, 2012

A thot historia cdo here te verteten ?

Koha na ka treguar se Historia shkruhet nga njerez te dijshem por edhe nga i forti. Hostoria gjithashtu shkruhet edhe duke u bazuar ne te dhena gojore qe populli e percjell brez pas prezi. Nese nje histori e shkruar bie ndesh me ate popullore, ekziston mundesi qe ajo te mos jet e vertet dhe e kunderta.

Te dhenat e botuara ne libra a jane cdo here bindese? A eshte e drejte cdo here ajo qe shkruhet nga historianet? Sa sakte shkruhen gjerat ne histori? Sa te besueshem jane gojdhenat? Po ai qe i tregon koto te dhena gojore? Te gjitha keto jane pyetje qe mua me kalojne disa here ne mendje kur lexoj histori te nje vendi.

Gjate nje kafeje me disa miq rastesisht u hap debati i historise se rrethit te Pukes. Gjate debatit degjova disa gjera qe nuk i kisha degjuar e lexuar me pare ne lidhje me Xhamine e Koder Hanit. Fal edhe te detyres qe une bej u interesova per historine e teologeve mysliman si dhe te Xhamiave qe ndodhen ne rrethin e Pukes e konkretish per Xhamine e Koder Hanit, Puke.

Sipas te dhenave qe ofrojne institucionet zyrtare te fese Islame, Xhamia e Koder Hanit eshte nder Xhamiat e para te ndertuara qe ne kohen e Perandorise Osmane. Gjate studimit  me ra ne dore libri: "Kronike e deres se Gjon Buzukut"  te autorit pukjane Jaho Brahaj. Autori ne pjesen e pare te ketij libri tregon origjinen e "Bucceseos" dmth Buzezezeve qe shfaqeshin perkrah fiseve me te shquara ne shekuj e Mesjetes. Buzezezet del se kishin shtrirje teritoriale deri ne Malesi te Pukes.
Sipas ketij libri citoj : "...Si fillim mendohet qe seline ta kene patur ne malet, qe shtrihen ne prapatoken e fushes se Zadrimes, ku vazhdoi te ruhej e trashegohej dera e Zezeve (Zezajve), ne Puken e sotme."
                                           (shih: Kronike e deres se Gjon Buzukut, fq.14)

Nese me siper permendem se nder gjerat qe ploteson historin jane te dhenat gojore atehere pse Pukjanet nuk dine gje per kete? Nese vertet ka ekzistuar nje seli e Zezajve ku ndodhet ekzaktesisht sot?
Nese vazhdohet me tej, vihet re nje ndarje te Buzazezeve ne: Buza dhe Buzati ose sic njihet sot me emrin Bushati. Me njehere vjen edhe nje emer tjeter i quajtur "Zezet" citoj:

"Familja tjeter pinjolle e ketij fisi te lashte, me ermin Ziu (Zezaj), na shfaqet me seli ne fshatin Zezaj, me shtrirje ne vendbanimin e qytetit te sotem te Pukes, por banore me kete emer e nga kjo familje ka edhe ne fushen e Zadrimes, ne dy krahet e Drinit."
                                                                 (shih: Kronike e deres se Gjon Buzukut fq.18)
Sipas keti librit del se selia e Buzazezeve paska qene nje fshat qe me von u njoh me emrin " Zezaj "dhe qe shtrihet ne qytetin e sotem te Pukes. Puka eshte e shtrir ne nje teren jo te vogel dhe nese jane bere kerkime shkencore per kete, pse nuk tregohet se kur jane bere dhe ne cpjese te qytetit te sotem jane bere?
Une mendoj se ka  m'veshje historiku duke perfshir ne kete mes edhe Puken duke pasur parasysh faktin qe edhe ne Zadrim del qe ka familje me emrin Zezaj, e per ta bere edhe Puken pjese te nje kauze joreale. Megjithate ne Puke edhe sot ka nje lagje me kete emer por qe banoret e kesaj  nuk kan lidhje me Zezajt (Laçajt) e Pukes.

Citoj: "...Zezaj u trasheguan si zoter te Dheut (krahines) te Pukes se sotme, me prone dhe kullotat e malit te Terbunit..."  "...nga keto kullota, disa ju shiten malesoreve te rrethinave te Terbunit ne vitet e para te reformave turke te shek XIX, e disa u trasheguan nga nje degezim i hershem i Zezajve, qe sot mbajne mbiemrin Laçaj. Ne Puke, ne Mesjete, kemi qenderimbanimin (seline) e Zezajve, ku edhe sot, shihen edhe themelet e Kishes se fisnikut Pal Ziut (Zezes) ..."

Libri ne fjal  ben me dije se Zezajt ishin pronar te Pukes se sotme te kullotave e malit te Terbunit por me von ata ju shiten malesoreve te rrethinave te Terbunit por pa permend se kujt ju shit. Cilit fis ju shit kjo toke? Nga te dhenat e librit del se Laçajt e Pukes jane fisi i Zezajve dhe permend se ne kete fis (Laçaj) shikohen themelet e Kishes se Pal Ziut. Ne lagjen Laçaj te Pukes  vendi me i vjeter eshte Xhamia e Koder Hanit dhe autori i ketij libri shkruan ;citoj:

 "...Xhamia e Pukes eshte ndertuar, sipas tradites gojore dhe gjurmeve arkeologjike, mbi themelet e kishes se Pal e Boç Ziut." "...Konsulli austro-hungarez Tefor Ippen thote: "Nje rrenoje kishe qe ndodhet ne Puke, eshte e periudhes paraturke, pra mesjetare..." H.Hecquard ne vepren e tij e botura ne Paris te vitit 1858 shkruan: "...Ne afersi te Pukes, eshte keshtjella e banuar nga Pal Zenta. Disa familje, qe banojne prane ketyre rrenojave gezojne nje respekt e konsiderate te madhe dhe pretendojne te jene pasadhesit e ketij princi, duke ju shtuar emrave te tyre, emrin e tij, tani jane muhamedane (mysliman)"
                                  (shih: Kronike e deres se Gjon Buzukut fq.19)

Ne fillim  thuhet  sipas te dhenave gojore, nese do ndalojme pak ketu del se kjo e dhene nuk eshte e vertet. Pasi asnje nga banoret e Laçajve nuk mbajne mend se ka pas ndonje here kishe. Gjithashtu filitet edhe per gjurme arkeologjike.  Atehere kush i ka bere keto germime dhe kur jane bere? Nese jane bere pse nuk jane publikuar me pare? Sot eshte fare e thjeshte te pyeten banoret e Laçajve per kete te dhene.
Une jam interesuar dhe kam pyetur banoret e Laçajve si: Shpen Laçi, Halil Mus Laçi, Uke Kapllan Laçin po ashtu edhe banore te tjere dhe pergjigjia ka qene: "Jo, eshte hera e pare qe po e degjojme kete gje. Ketu ska pas ndonje here kishe. Sipas gjysherve tane ketu kan ardh askeret (ushtaret) turq e kan ndertu Xhamine e Koder Hanit.Me ardhjen e ushtareve u gjallerua vendi pasi kodra u kthye han (vendqendrim)ku u ndertua taborri,xhamia, hamami etj ..."

Edhe institucioni zyrtare i myslimaneve "Myftinia e rrethit Puke" hedh poshte te dhenat qe pershkruhen ne librin e Jaho Brahes.
__________
Pergatiti: Gezim Kopani

March 24, 2012

Kush është dexhali?

                                     
Dexhali eshte sprova me e madhe e njerzimit dhe dalja e tij eshte nder 10 shenjat e medha te kijametit (fundit te botes). Te gjithe Profetet e Allahut i kan kerkuar Allahut xh.sh. mbrojtje nga sprova e dexhalit. Dexhali ka nje pamje te shemtuar, i shendosh dhe lekur te kuqe, me kembe te shtremberuar si te shejtanit, me flok te dredhura e te zeza. Profeti Muhammed a.s. e ka pershkruar keshtu: "Dexhali eshte njeri i trash, lekur te kuqe, koke te madhe, anen e djathte e ka te shemtuar ku syrin e djathte e ka te veber (te shtypur), ndersa te majtin gjysme te hapur sikur te ishte nje gunge (sy i zgurdulluar dhe i rene kah fytyra). Ndermjet tyre (ne ball) ka te shkruar kafir, qafir qe do te thote; mohues i Allahut. Ka flok (tuf) te dredhur dhe te zeza, ka pamje te shemtuar, kembet e shtremberuara si te shejtanit." (Buhari, Ebu Davudi, Ahmedi, etj) Dexhali ka lindur nga prinderit te cilet u shtuan me femije pasi kishin kaluar 30 vjet dhe per shkak te nje pakujdesije ... ne naten e ngeljes shtatzen, do te vije ne jete dexhali. Profeti Muhammed a.s. ka thene; "Prinderit e dexhalit do jetojne plot 30 vjet dhe nuk do ken femije. Pasi 30 vitesh ata u shtuan me nje djal te verber prej te cili nuk do kene asnje dobi. Syri i tij fle, por zemren e ka te zgjuar. Babai i tij eshte shkurtabiq, me hund te gjate si sqepi i nje zogu ndersa nena e tij ka duar te gjate e te forta..."(Ahmedi etj)
Ne sahihul Muslim transmetohet se Fatime bin Kajs r.a. ka thene: Degjova njoftuesin e profetit Muhammedit a.s. te thote: Ejani tubim , ne namazin kolektiv! Dhe une shkova ne xhami dhe u falem me Pejgamberin Muhammed a.s. , ndersa une isha ne rreshtin e pare te grave. Pasi perfunduam namazin profeti Muhammed a.s. u ngjit ne mimber ku me buzeqeshje u drejtohet te pranishemve: Qendroni aty ku jeni! dhe tha: E dini per cfare ju thirra? Ata thane: Allahu dhe i derguari i tij e din me mir! Muhammedi a.s. tha: "Pasha Allahun nuk ju thirra nga deshira, as nga frika por ju thirra per tju tregoj me Temim ed Dariun (arab) i cili ishte i krishter. Temimi ka ardhur dhe ka pranuar besimin islam dhe me pas me ka treguar dicka e cila eshte ne perputhje me ate qe ju kam thene per sproven e dexhalit. Temimi me tregoj se ai sebashke me 30 shoke te tij prej fisit Lahm dhe Xhuzan kishin hyp ne anije. Ne mes te detit i ze nje furtun e cila plot nje muaj i ka sjell ne valet e detit derisa me ne fund para kohes se akshamit briten ne brekun nje ujdhese (ishull) ku edhe zbarkuan. Kur zbriten ne ishull ata kishin takur nje kafshe leshatake e cila kishte shume qime ne trup aq sa nuk te dallohej se ku e kishte koken dhe as fundin (kembet). Duke e shikur e kan pyetur: Çfare je ti ? Kafsha eshte pergjigjur: Jam xhesasi! Ata thane: Çfare eshte xhesasi? Ajo u thote; Shkoni tek ai njeri ne ate vend (shpell) i cili me deshire te madhe pret lajme nga ju. Pasi u permendi njeriun, ne me gezim u ndam nga kjo krijes e frikshme pasi menduam se mos eshte shejtan dhe me nxitim hyme brenda shpelles. Brenda ishte nje njeri shume i madh. Mbi koke kishte duart e lidhura me zinxhire te medhenj ndersa gjunjet dhe kembet po ashtu. Ne tham: Kush je o mjeri ti? Ai u thote: Sic e shikoni jam i lidhur, keshtuqe ju kush jeni? I than: Jemi arab. Kishim hypur ne anije ku ne dete na zuri nje stuhi e madhe dhe pas nje kohe te gjate valet na sollen ne bregun e ketij ishulli. Kur zbritem takum nje krijes te frikshme e cila na drejtoj per tek tij, dhe ne erdhem me nxitim pasi menduam se do gjejme shpetim por ju qenkeni ne hall per veten! Njeriu i lidhur tha: Me tregoni per palmat e Besjanit! I tham; Çfare deshiron te dini? Ai tha: Ata palma prodhojne?Ne i tham: Po, shume! Njeriu i lidhur tha: Se shpejti nuk do te bejne me fruta. Perseri njeriu i lidhur pyet: Po liqeni i Taberiut?(1) Ne i tham: Çfare deshiron te dish?Ai tha:A ka me uje ne te? Ne i tham:Po! Ka shume uje! Ai tha: Seshpejti uji do shteroj. Njeriu i lidhur tha: Me tregoni per burimin e ujit Zugar a nxjerr uje? Ne i tham: Po nxjerr shume uje dhe banoret e shfrytezojne ujin e tij. Ai tha; Me tregoni per pejgamberin e besuar, cfare ka ndodh me te? Ne i tham: Eshte larguar nga Mekja dhe eshte vendos ne Medine (Jethrib) Njeriu i lidhur pyet: A e kan luftuar kete pejgamber arabet? Po i tham. Ai pyeti perseri: Çfare ka bere me ta?Ata qe ka afer (dhe ato te Medines) e kan besuar ate. Njeriu i lidhur tha: Domethene paska ndodhur edhe kjo!? Po ! Ju pergjigjem. Pas kesaj njeriu i lidhur tha: Do jete mire qe ta besojne te gjithe ate. Tani ju tregoj se kush jam une. Une jam Mesihu Dexhal. Me sa me treguat ju, do thote se une seshpejti do me lejohet , do me jepet leje te dal ne toke. Do udhetoj neper toke dhe per 40 dite nuk do te le asnje vendbanim pa e shkelur (pushtuar) perveç Mekes dhe Medines. Ne keto dy qytete me eshte ndaluar hyrja. Sa here qe do tentoj te fyten ne to, do me dalin para meje me shpat meleket te cilet nuk do me lejojne te fyten ne keto dy qytete. Çdo hyrje te ketyre qyteteve do ruhen nga meleket." Ne kete momen Profeti Muhammed a.s. me shkopin e tin godet mimberin dhe tha: Kjo eshte Medinja! A ju kam folur per kete?Te pranishmit (xhemati) tha; Po! Me pas profeti Muhammed a.s. tha: Me vjen mire qe tregimi i Temimit perputhet me ate qe ua kam thene une per Meken dhe Meninen! Profeti Muhammed a.s. me dore te ngritur ne drejtim te lidhjes tha: Ai (dexhali) eshte ne detin e Shamit ose te Jemenit. Ai eshte ne anen e lindjes. Ai eshte prej lindjes. Fatimja r.a. tha: Kete kam mbajtur mend nga Profeti Muhammed a.s." (Muslimi ne sahihun e tij, po ashtu Ahmedi , Ebu Davudi, Iben Maxhe me zinxhir transmetimi te plote dhe te drejte).
Allahu xh.sh. do lejoj qe dexhali te kete force te jashtezakonshme imitimi, por kete mashtrim qe dexhali u ben njerezve, do arrij te mashtroj vetem ato njerez te cilet nuk besojne Allahun xh.sh. Mashtrimet e dexhalit do jete sprove e jashtzakonshme per te gjithe njerezimin, por  besimtaret e vertet te Allahut xh.sh. do arrin te dallojn mashtrimet, dhe genjeshtrat e tij. Besimtaret e Allahut xh.sh. do mund te lexojne ne ballin e dexhalit fjalen "kafir"qe do te thote; jo besimtar. Ky qafir nuk do kete syrin e djahte, ndersa syrin tjeter e ka te zvogeluar dhe te demtuar, ndersa floket kacurrela dhe trup te forte mbi te cilin ka te veshur palerin (palerin te zeze, disa thone te gjelbert).
Dexhal eshte nofk , pra nuk eshte emer i perveçem , pra dexhal do te thote; Imitim, ai qe ndryshin te verteten. Fjala dexhal vjen prej fjales dexhel qe do te thote: Genjeshtar i madh. Pervec emrit dexhal ka dhe emrin Mesih Dexhal me te cilen kuptohet: Te shkelurit (pushtimin) e cdo pellembe toke brenda nje kohet teper te shkurter. Por dexhali nuk do mund dhe as qe ka leje te shkel ne: Mekke dhe Medine si dhe xhamin Aksa dhe xhamin Tur apo kodren me te njejtin emer. Kjo koder ndodhet ne Palestin. Shkrimin qe ka ne ball dexhali do mund ta dallojne vetem besimtaret e Allahut xh.sh. pa marr parasysh di apo jo te lexojne. Ndersa ata qe i bejne shirk Allahut xh.sh.,(pra nuk i besojne Allahut xh.sh) do bien preh e mashtrimeve te dexhalit, dhe si perfundim pasuesit e dexhalit do jene prej banoreve te zjarrit (xhehnemit).
Para daljes se dexhalit njerezimi do perjetoj tre vite te veshitra. Ne vitin e pare do perballen me nje thatesir te madhe, ne vitin e dyte do ken thatesiredhe me te jashtzakonshme, ndersa ne vitin e trete nuk do bie fare shi, dmth njerezit do vuajne jashtzakonish shum per uje te pishem. Kur kjo te ndodhur njerezi do harrojn permendjen e sproves se Dexhalit. Profeti Muhammed a.s. ka thene: "Dexhali nuk do te dal perderisa njerzit, imamet (hoxhallaret) nuk do harrojne permendjen e sproves se dexhalit."(Trans, Abdullah bin Ahmedi, zinxhir te Bekije bin Safvan bim Armer)
Kur te ndodh kjo, do jete momenti qe Allahu do lejoje shfaqjen e dexhalit i cili me vete do kete: Ne njeren ane uje (lum) e ne anen tjeter zjarr. 
Ne fillim do hiqet si magjistar, pastaj do te thote se jam Isai e njerezit do i kerkojne te bej mrekulli e ai me imitim do i bej ato qe do i kerkojne, e jo besimtaret do ta besojne. Ne kete kohe imam Mehdiu do urdheroj 10 trima (kalors) qe te kontrolloje nese eshte e vertet dalja e dexhalit. Trimat do njoftojne Mehdiun se dexhali ka dal. 
Kur kjo te ndodh , besimtaret duhet ti kerkojne Allahut xh.sh. mbrojtje prej sproves se dexhalit. Profeti Muhammed a.s. ka thene:"...Kerkoni strehim tek Allahu xh.sh nga sprova e dexhalit" (Zejd b. Thabit)
Ne nje hadith tjeter Muhammedi a.s. thote: "Kush i meson 10 ajetet e para te sures el-Kehf, do jete i mburojtur nga dexhali." (Muslim)
Dexhali ka nje fuqi te atille saqe profeti Muhammed a.s. ka thene: "Kush degjon se eshte paraqit dexhali, le te largohet se pasha Allahun, dikush duke menduar se eshte basimtar i afrohet do ti besoj atij, dhe kjo per shkak te dyshimeve qe do ti futen ne zemer."
Kur Allahu xh.sh. do lejoje daljen e dexhalit ai do mund te qendorj ne toke per 40 dite. Profeti Muhammed a.s. thote: "Do te vije dexhali, do te shkel token, pervec Mekkes dhe Medines do ti afrohet Medines, por ne cdo dalje te Medines do te takoje rreshta te melekeve. Ne kete koha do te ndodhin tre dridhje te forta dhe do dalin munafiket para dexhalit.Kjo do te quhet dita e pastrimit." Per vendin se ku do shfaqet dexhali ka mendime te ndryshme. Nga trasmetimi i Tirmidhiut e ky nga Ebu Bekri r.a. kemi se profeti Muhammed a.s. ka thene:"Dexhali do dal nga toka e lindjes, qe i thuhet Horasan (diku ne lindje te Iranit ne kufi me Afganistanin)" e disa thone : "Dexhali do dalin mes Shamit dhe Irakut dhe do bej ne toke çrregullime te jashtzakonshme." (Muslimi) 

SHENJAT  E  DEXHALIT

Shenjat e dexhalit jane:

-Dexhali do te thote jam pejgamberi Isa. (Muhammedi a.s. thote; Pas meje nuk ka Pejgamber)
-Do te thote jame zoti juaja. (Muhammedi a.s. thote: Ju e dini se Zotin tuaj nuk mund ta shihni para se te vdisni)
-Dexhali eshte i verbet me nje sy (Muhammedi a,s. thote: Allahu xh.sh nuk eshte i verbet)
-Ne ball Dexhali ka te shkruar KAFIR ( jo besimtar tek Allahu)
-Kete fjale do ta lexojn besimtaret e Allahut xh.sh. di apo nuk di te lexoj.
-Dexhali do te posedoj uje (xhennet) dhe zjarr (xhehenem). Tek uji eshte mashtrimi i tij e tek zjarri eshte e verteta.
-Ai qe sprovohet me zjarrin e tij le te kerkoj ndihme nga Allahu xh.sh e te lexoj 10 ajetet e para te sures el-Kehf. Zjarri atehere do te behet i ftohte dhe shpetues.
-Ringjall baben dhe nenen tende vetem per ta pranuar si zot, e shejtanet e urdheruar nga dexhali behen ne fytyren e prinderve tuaj.
-Urdheron qiellin te leshoj shi, urdheron token te mbije.
-Nese kalon ne nje vend dhe banoret e atij vendi e pergenjeshtrojne, dexhali bagetite do ti shkaterroje.
-Do shkoj ne Medine, e aty do ndodhin tre dridhje te forta, e para tij do paraqiten munafiket.
-Ne kete kohe do kete pak arab. Do ken nje imam te mir e ne namazin e sabahut do te zbres Isai a.s.
-Me dexhalin do jene 70 000 jehudi me shpata e rroba apo palerin te zeze (disa thone te gjelber).
-Dexhali me te pare Profetin Isa a.s. do te shkrihet si kripa ne uje. Do mundohet te ike por Isai a.s. i thote: "Kam per te goditur me nje goditje qe nuk mund ti ikesh."
-Do e ze Isai a.s. dexhalin tek dera Lud nga ana e lindjes dhe aty do ta vras dexhalin.
-Para daljes se dexhalit do jen 3 vite te renda, ku njerezit do ti godas uri e madhe. Vitin e para Allahu xh.sh do urdheroj qiellin te zbres 1/3 e shiut e do urdheroje token te ndal 1/3 e bimeve. Ne vitin e dyte do urdheroj qiellin te ndale 2/3 e shiut e do urdheroje token te ndal 2/3 e bimeve. Ne vitin e trete do urdheroj qiellin ta ndal totalisht shiun po ashtu do urdheroj token te ndaloj daljen e bimeve totalisht (prodhimin etj) e do te shkaterrohen cdo thundor pervec asaj qe do Allahu xh.sh. Ne kete moment te pranishmit e pyeten Muhammedin a.s.:
O i derguari i Allahut si do jetojne njerzit?
Muhammedi a.s. tha: Besimi ne Allahun, ibadeti ndaj Allahut si fjalet: Tehlil (La ilah il-lallah)
Tekbir (Allahu Ekber), Tesbih (Subhannallah), Tahmid (Elhamdu lil-lah), do te jen ushqim per ta."  (Hadith i Ebu Umames, Iben Maxhe)
Pergatiti
Gezim KOPANI

Dt.23.03.2012

Ju munde te lexoni edhe artikullin me teme: Sprova e dexhalit dhe zbritja e Profetit Isa a.s.

                                              

March 17, 2012

Besimi ne Kaderin e Allahut


Fjala Kader vjen nga gjuha araba qe do te thote; percaktim, caktim i Allahut te Madheruar. Çdo mysliman e ka per detyre te besoj ne Kaderin e Allahut xh.sh dhe te jete i kenaqur dhe i nenshtruar ne Kaderin e Allahut xh,sh.  Allahu xh.sh, e krijoj njeriun per nje qellim, qe ai e te falenderoj dhe te madheroj Allahu xh.sh i cili ka krijuar çdo gje dhe dhuron e percakton çdo gje. Kur Allahu xh.sh krijoi njeriun e krijoi me masen e te percaktuar. Mas e cila kuptohen me percaktimin e gjerave qe Allahu ia ka bere risk. Allahu xh.sh thote: "Ne cdo gje e kemi krijuar me mase te caktuar." (El-Kamer, 49)
Nga ajeti kuptohet qarte se cdo gje qe Allahu ka krijuar e ka krijuar me nje mase te percaktuar. Masa e caktuar kuptohet ajo qe Allahu xh.sh. ka bere Kader. Pra cfare Allahu xh.sh ka caktuar krijesat e tij duan apo nuk duan ajo gje pra kaderi do realizohet. Pershembull; Njeriu nuk ka deshire te vdes por kjo nuk eshte ne doren e njeriut te vendos, pasi vdekja eshte caktim i Allahut dhe askush nuk mund te dal jasht saj. Allahu xh.sh thote: "Ju nuk mund te doni gje, pervec nese do Allahu xh.sh." (El-Insan, 30)

Çdo gje qe ndodh ne toke e jasht saj ndodh me dijenin e Allahut xh.sh i cili ka ne dor cdo gje te miren, te keqen, te dukshem e te fshehten. Kur themi qe Allahu xh.sh ka ne dore cdo gje, nuk duhet te kuptojme vetem jeten e njeriut pasi Allahu xh.sh ka ne sundimin e Tij edhe ato gjera, krijesa e planete te cilat ne nuk i njohim.

Allahu xh.sh thote: "Nuk ndodh asnje e keqe qofte ne toke dhe qofte ne trupin tuaj e te mos jet e shkruar ne librin "Leuhi Mahfudh" (pllak e ruajtur)" (El-Hadid, 22)

Muhammedi a.s. thote: 
"Allahu e percaktoi fatin e krijesave 50 mije vjet perpara se te krijoje qiejt dhe token." (Muslim)

Nga keto dy argumente del e qarte se para se te krijohet njeriu Allahu xh.sh shkruajti ne Leuhi Mahfudh cdo gje per cdo send para se te krijohej. Dhe cdo gje qe ndodh nuk ndodh ashtu kot , ose rastesisht por ndodh pik perpik ashtu sic deshiron Allahu xh.sh qoft kjo e mir ose e keqe.

Muhammedi a.s. thote: "Çdo njeri prej jush  i eshte caktuar nje vend ne xhennet e nje vend ne xhehenem. Po ashtu eshte shkruajtur nese do jete i humbur ose i shpetuar. Nje shok (sahab) i Profetit Muhammed as. pyeti: A duhet qe te mbeshtetimi, A duhet te besojme ne kete percaktim? Hz. Muhammed a.s. tha: Po, pasi ai qe nuk beson ne Kaderin e Allahun nuk  i eshte nenshtruar Allahut xh,sh. Kushdo qe do ti perkase grupit te lumtur qe i beson Allahut xh.sh, Allahu xh.sh do ia lehtesoj punen ne kete drejtim qe ne kete dynja. E kush nuk i beson Allahu xh,sh Ai do ia lehtesoj rrugen per ne pune te keqja te cilat do e dergojne ne zjarr te xhehenemit..." (Buhari)

Xhebraili a.s. e pyeti Profetin Muhammed a.s se çfare eshte imani (besimi)? Muhammedi a.s. tha: "Te besosh Allahun e Madheruar, Meleket e tij, librat e Tij, te derguarit e Tij, Dites se Gjykimit dhe besimi ne kaderin e Allahut xh.sh"  (Buhari e Muslim)


Gjithashtu Muhammed a.s. thote:  "Njeriu nuk eshte besitar derisa te besoj ne kater gjera:
1.Te deshmoj se ska Zot tjeter pervec Allahut xh.sh.
2.Te besosh ne profetin Muhammed a.s. si i Derguari i Tij.
3.Te besosh ne ringjalljen pas vdekjes.
4.Te besosh ne caktimin (Kaderin) e Allahut te Madheruar."  (Tirmidhi)


Pergatiti
Gezim Kopani

Hytbja e xhumase mbajtur ne xhamin e Pukes.
Dt.16.03.2012




March 09, 2012

A ekzistojnë vlerat e shoqërisë së paster?

Ilustrim

Ne krahasim me krijesat e tjera Allahu xh.sh njeriun e ka krijuar ne trajten me te mire dhe me te bukur. Ne ditet e sotme ky njeri i bukur si e jeton jeten? Ecen sipas rregullave qe Krijuesi i tij ia ka caktuar? Nese jo a e zbeh bukurin qe Allahu ia ka dhene? Cfare kuptojm me bukuri? Cfare kuptojme me pasterti njerezore? Cfare e ben njeriun njeri?
Ka shume hadithe (thenje, mesime) te Profetit Muhammed a.s. qe flasin per bukurin qe Allahu ia ka dhene njeriut. Ajo qe mesojme nga mesimet e profetit Muhammed a.s. eshte se; Bukuria njerezore merr kuptim kur ajo eshte e paster qofte ne paraqitje por dhe ne shpirt dhe zemer. Ashtu sikurse kujdesemi per paraqitjen e jashtme, njeriu duhet te kujdeset per brendin e tij, pra per zemren dhe shpirtin e tij.
Kjo kujdesje vjen duke ju drejtuar Allahut xh.sh. me lutje, mirenjohje, pune te mira, dhenie sadakaje, moral te larte etj.
Çfare bukurije kan njerzit sot kur shikon disa qe grabisin mundin e tjetrit,madje ka nga ato qe hiqen si te varfer vetem per te perfituar dicka ne menyre jo te drejte, keshtu duke ia marr riskun atij qe i takon. Apo kur bejne sikur jemi duke respektuar grat per 8 mars dhe kete duke u mjaftuar vetem ne nje dite. Pra keto jane disa nga ato veprimet qe prishin pastertin njerezore te cilen Allahu xh.sh. ia ka dhene njeriut ne formen me te bukur. Keto veprim behen shembull negativ per rinin dhe per te gjithe shoqerin pasi jane veprime qe behen sa per sy e faqe. Behen vetem per interes. Kur themi jetojme ne boten e konsumit, kjo eshte konsum. Njeriu po kthehet mjet konsumi.
Mund ta quajme respekt e per me teper liri te gruas kur ate e respektojme vetem ne nje dite? Jo, pra dy gjinit duhet te jene bashkepunues dhe bashkerespektues te te drejtave te njerit tjeterit gjate gjithe jetes. Nuk mund te quhet respekt blerja e nje rrobe te bukur vetem se eshte tete marsi, apo ngrenja e nje dreke. Si tete marsi eshte edhe ajo dite tjeter, te ciles per ironi e quajne dita e te dashuruarve. Pra keto jane hipokrizi, pasi hipokritet nuk kan vlera shoqerore, shpirterore, por synin te pare kan konsumin. Me kuptoni drejte, mos mendoni se jame kunder disa datave te caktuara perkundrazi per disa data mire qe jane shenuar, pasi me kete hipokrizi qe kemi ne pergjithesis do behet keq e me keq.

A nuk e shikoni se hipokrizia shkon deri aty ku i njejti individ qe ofendon, dhunon bashkeshorten e tij, e tradheton (ashtu edhe bashkeshortja bashkeshortin etij), me tete mars hiqen si te mir. Shembull te tille kemi shume. Nje person kur nuk ishte i veshur me pushtet ofendonte grat, sidomos ato te besimit islam, mirepo vjen nje dite qe atij ju deshen dhe keto gra, duku per pune, diku per vote, dhe ne si shoqeri harojme shpejt, harrojme kete te "mirin" , harojme se kush ka qene. Keshtu duke u kthyer mall konsumi. Ky fenomen vjen si rezultat i mos mire edukimit te femijeve, familjes dhe per pasoj kthemi ne nje shoqeri hipokrite, jo te paster, jo te sinqerte, por thjesh mall konsumi, interesi. Shoqeria jone prej kohesh eshte ne hymbjen e vlerave njerezore, familje etj pasi duke shikuar interesin e shkurter pranojme ne pozicione te ndryshme njerez pa nivel, pa edukim, pa kultur. Duke pranuar ne pozicione te tilla njerez halabak cfare mendoni se do kemi shoqeri te mire? Pra jemi perballe te kricjeve te shumta. Kete e hasim nga cilesia e ushqimeve deri te pozicionet drejtuese te cilat behen mjet per ate qe hiqej si i mir, por tanime nepermjet nesh ai behet perbindesh. Te till as qe duan tia din per vlerat njerezore, familjare, fetare etj. E njejte eshte dhe per ato burra e gra qe pin alkol, bejne tradheti bashkeshortore etj. Te tillet prishin familjen dhe shoqerine. Ndaj duhet edukim. Edukimi shoqerore eshte i manget nese ne brendesin e tij nuk ka edhe edukimin fetar.
Feja islame e meson njeriun te jete i paster jo vetem ne paraqitjen e jashtme, por edhe ate te brendshme. Njerezit qe shkoj pas veseve, epsheve, mashtrimeve ato jane ne rrugen e shejtanit. Sic e dini shejtani nuk ka asnje dite apo moment te mir pasi ai eshte i betuar te bej vetem keq. Profeti Muhammed a.s. tregon: "...e shejtani i tha Allahut: "une njerezve deri diten e Kijametit, te miren do ua bej te keqe, dhe te keqen do ua bej te mire."  Ndaj mesimet islame nxisin njeriun te jete i mir gjate gjithe jetes. Te adhuroj Allahun, te edukoj femijet, te bej pune te hajrit, te ndihmojne nevojtarin etj.  Ne nje hadhith tjeter Profeti Muhammed a.s. thote: "Perderisa te punoni pune te mira, te ecni ne rrugen e Allahut xh,.sh. Allah do jete me ju. Ne te kunderten, Allahu xh.sh. do tu fuse armiqesi ne zemrat tuaja, qe te percaheni me njeri-tjetrin, e pastaj do tju mallkoje.." (Tirmidhi, Ebu Daudi e Iben Maxhe)

Pra mendo , shoqeria jone ne vend qe te merret ne edukimin e familjes, shoqerise, merremi me politiken e keqe. Disa politikan me shejtanllikun e tyre hiqen si te mire, sa per te than; ne i respektojme te drejtat e grave, ju shtrojme edhe dreka e gjera.  Ata ne vend qe te jen ne sherbim te popullit ata grabisin dhe fusin perçarje ne shoqeri. A nuk i keni shikuar se si politikan te ndryshem kan perça shoqerin? Per festen e nenes shikojme; vajza shkon ne dreken e nje ngjyre politke ndersa nena ne nje gjyre tjeter. Deri ketu jemi ok, por harojme se kur ata qe te japin dreken, kur te kene gjerat ne dore te thone: A jo, juve nuk ju mbajme ne pune se vajza jote eshte me ate ngjyre. Ky pra eshte problem i madh. Kush me shume e kush me pak kontribon qoft edhe me heshtjen e tij ne prishjen e vlerave shoqerore. 
Islami keshillon njerzit qe te duan dhe te punojne ne te mire. Te jene pergjegjes ndaj familjes, dhe te mbrojne vlerat njerzore, familjare etj. Ne nje hadith (mesim, keshill) Profeti Muhammed a.s thote: "Çdo pergjegjes do te paraqitet para Allahut xh.sh diten e Gjykimit me duar te lidhura pas qaf, nese ka qene i drejt, drejtesia do ta liroje ate, e nese jo do te mbetet ashtu i denuar (i lidhur)." (Taberani)

Per sa thash me siper te gjithe le ti pergjigjet pyetjes; A eksistonje vlerat e shoqerise se paster? Personalisht them po, por ne, njerezit i kemi harruar apo na intereson ti harrojme. E mbyll ketu me hadithin e fundit qe kam zgjedhur ku profeti Muhammed a.s. thote: "Kushdo qe mbeshtet njeriun jobesimtar (te keqin), genjeshtarin, nuk eshte prej meje dhe as une nuk jam me te."(Tirmidhi, Nesai)

Nga 
Gezim KOPANI 
____________
Date; 09.03.2012

January 22, 2012

Dua - Lutje të përzgjedhura


Cdo here njeriu ka nevoj ti mbeshtet Krijuesit te gjithesise Allahut xh.sh, duke i kerkuar ndihme, mbeshtetje, mbrotje, hapjen e rruges ne rast veshtirsie etj. Ndaj profeti Muhammed a.s. ka thene: "Arma me fort e muslimanit (bsimtarit qe i lutet Allahut) eshte duaja." (Buhariu) Ndersa ne nje hadith tjeter Profeti Muhammed a.s. thote: "Inned dua huvel ibadetu." d.m.th; "Vertet duaja (lutja drejtu Allahut) eshte ibadet i vertet."  (Tirmidhi)

Kur ndokush pranonte fene islame ne kohen e profetit Muhammed a.s., Muhammedi a.s ne fillim u mesonte namazin dhe nje dua. Duja qe u mesonte profeti Muhammed a.s. eshte: "Allahumme megfirli. Ver Hamni. Vah dini. Ve afini. Ver Zukni." d.m.th; "O Alla me fal. Me meshiro! Me udhezo! Me jep shendet! Me furnizo."

Duaja e pranuar eshte ajo ne te cilen permendet Allahu xh.sh.

Profeti Muhammed a.s. ka thene: "Emri me i madh i Allahut eshte ai i cili kur e therret me te, te pergjigjet. Kush lutet me ate emer, lutja do t'i pranohet, siç u pranua lutja e Profetit Junus a.s. i biri i Metait ku tha: "La ila il-la ente subhaneke inni kuntu minedh dhalimin" d.m.th; "O Allahu im! Ska zot tjeter perveç Teje, Ti je i Lartesuar! Me te vertet kam qe une prej atyre qe kan gabuar!" (Ibn Xheriri) 

Duaja kur zgjohesh nga gjumi

"El-hamdu Lil-lahil ledhi ehjane ma-en-ma tuna ve il-llahin nushur" "Falenderimi i takon Allahut i cili na gjall pasi na beri te vdekur dhe te Ai , Allahu eshte rikthimi." (Buhari) Ose lutjen ku profeti Muhammed a.s. ka thene: "Fjalet me te mira, te cilat mun ti shqiptoj njeriu kur te zgjohet jane: "Subhanel ledhi jujil mevta ve huve al kul-li shejin kadir." dmth; "I lartesuar qefte Ai (Allahu) qe te vdekurin e ringjall dhe i Gjithefuqishem eshte Ai (Allahu)." (Ibn Amri)

Kur vesh rrobat

"El-hamdulil-lahi ledhi kesni hedhe thevbi rezekniihe min gajri havlin minni ve la kuvvete" "Falenderimi i takon Allahut i cili ma mundesoi ta vesh kete rrobe dhe me furnizoi me te pa ndonje mundim e fuqi nga ana ime." E ai qe e thote kete do ti falen gjyhahet e kaluara. (Ebu Davudi) 

Kur del nga shtepia

Bismilah tevekeltu ala-llah ve la havle ve la kuvete il-la bil lah." "Me emer te Allahut, i jam mbeshtetur Allahut dhe nuk ka forc tjeter pos foreces se Allahut."  E kush e thote kete atehere Meleku thote: "Mjafton, u mbrojte, dhe u udhezove, e shejtani u largua nga ai." (Ebu Davudi dhe Tirmidhi)
                                                         
Kur hyn ne shtepi

Allahumme inni es eluke hajrel mevlexh ve hajrel mahrexh. Bismillahi velexhna ve bismilahi harexhno ve alallahi rabbina tevekelna." "O Allahu im! Kerkoj te me mundesosh hyrje e daljen. Ne emer te Allahut hyme dhe ne emer te Allahut dalim dhe Allahut jemi mbeshtetur." (Ebu Davudi)
                                                                                        
Kur  hyp ne mjetin e udhetimit

"Bismilah" "Ne emer te Allahut" me pas kur te ulesh Elhamdulilah.
Me pas thuhet kjo dua: "Subhanel ledhi hadhe ve ma kunna lehu mukrimin ve inna la rabbina le munkalibun." "I dlire eshte Ai qe i nenshtroi keto per ne, sepse ne nk do te kishim mundesi ta benim kete. Ne me siguri do te kthehemi tek Zoti yne."
Me pas thuhet 3 here elhamdulilah, Allahu Ekber dhe me pas tre here
"Subhanekell-llahumme inni dhalemtu nefsi fagfirli innehu la jagfir dhunube il-la ent." " I dlire je ti o Allahu im! Une i kam bere zullum vetes sime.  Me fal mua ngae nuk kam kend tjeter pervec Teje qe t'mi fale." (Ebu Davudi)

Kur hyn ne banjo

Bismilah, pastaj thuhet: "Allahumme inne eudhu bike minel hubuthi vel habaith" "O Allahu im! Une kerkoj mbrotje tek Ti nga te ndrytit dhe ndyrtesirat."
Kur del thuhet: "Gufranek" "Kerkoj faljen tende o Allahu im!" (Tirmidhi)
                                                                 
Duaja pas Ezanit

Kush thote: "Ve ene eshhedu en la ilahe il-llahu vahdehu la sherike lehu ve enne Muhammeden abduhur ve resuluh. Redijtu bil-lahi rabben ve bi Muhammedin resulen ve bil Islami dinen." dmth "Edhe une deshmoj se nuk ka hyjni tjeter pos Allahut, Nje i vetem i pashoq dhe se Muhammedi eshte rob dhe i Derguar i Tij. Jam i kenaqur qe Allahun e kam Zot, Muhammedin a.s.  pejgamber dhe Islamin fe." do ti falen gjynahet. (Muslim)
                                                              
Duaja gjate sexhdes

"Allahummag firli dhenbi kul-lehu ve dikkahu ve xhil-lehu ve evvelehu ve ahirehu ve alenijetehu ve sir-reh" dmth "O Allahu im, me fale gjynahet e mija ne pergjithesi, te voglin dhe te madhin, te parin dhe te mbramin, te dukshimin dhe te fshehtin"  (Muslim)

Duaja ne fund te namazit (Farz dhe synet)

Kush thote: "Subhanallah (I lir eshte Allahu), Elhamdulil-lah(Falenderimi i takon Allahut) dhe Allahu ekber (Allahu eshte me i madhi)" 33 here dhe me pas thote duan: "La ilahe il-llahu vahdehu la sherike leh, lehul mulku ve lehul hamdu ve huve ala kul-li shejin kadir" d,mth: "Nuk ka hyjni tjeter pos Allahut, i vetem eshte dhe i pashoq, Atij i takon sundimi dhe falenderimi dhe Ai per cdo gje eshte i mundshem." i falen gjynahet po edhe nese jane sa shkuma e detit. (Muslim)

Duaja per tu ruajtur nga shejtani

Muhammedi a.s. thote: Kush thote:  "La ilahe il-llahu vahdehu la sherike leh, lehul mulku ve lehul hamdu ve huve ala kul-li shejin kadir." dmth "Nuk ka hyjni tjeter pos Allahut, i vetem e i pashoq, te Tij jane sundimi dhe falenderimi dhe Ai per cdo gje eshte i mundshem." 100 here ne dite, atij do ti vleresohet sikur te kishte liruar 10 rober, do i shkruhen 100 sevape, do i fshihen 100 gjynahe te vogla dhe eshte i mbrojtur nga shejtni ate dite derisa te bie ne gjume. ( Buhari dhe Muslim)

Namazi per ndonje nevoje

Muhammedi a.s. thote: "Kush merr abdest dhe i kushton vemendje te vecante (pra e merr pa ndonje gabim) e pastaj fal dy rekate duke mos lene asgje mangut ne to Allau do tia jape ate qe e kerkon heret a vone"   (Ahmedi dhe Buhari)

Selami

Muhammedi a,s thote: "Kur te takosh ndonje musliman pershendete me fajlen "Es-Selamu Alejkum" dmth "Paqja qofte mbi ju" fiton 10 sevape. E nese thua: "Es-selamu Alejkum ve rahmetullah" dmth "Paqja dhe meshira e Allahut qofshin mbi ju" fiton 20 sevape dhe nese thote: "Es-Selamu alejkum ve rahmetullahi ve berakatuh" dmth "Paqja dhe meshira dhe bekimet e Allahut qofshin me ju" fiton 30 sevape. (Tirmidhi)

Duaja e Iftarit

"Dhehebedh dhame vebtel-letil uruku ve thebbetel exhru insha Allahu tea-ala." dmth "Shkoi uria, u freskua djerset dhe u sigurua shperblimi nese deshiron Allahu i Madheruar" (Ebu Davudi) ose "Allahume leke sumtu ve ala riskike eftartu." O Allah! Per ty agjerova dhe me riskun qe me ke dhene bej iftar!" 

 Duaja pas ushqimit

Muhammedi a.s. thote: Ai qe ha nje ushqim dhe thote: "Elhamdulil-lahil ledhi etameni hedhe ve rezekanihi min gajri havlin minni ve la kuvveh" dmth "Falenderimi i qofte Allahut i cili me ushqeu me kete ushqim dhe me furnizoi pa ndonje mund prej meje e as fuqi." atij do ti falen gjynahet e kaluara. (Tirmidhi) ose mund te thote shkurt: "Elhamdulilah!" Falenderimi i qofte Allahut!

Duaja e Istihares 

I derguari i Allahut xh.sh ka thene: "Kur dikush nga ju ka ndonje nevoj (problem) dhe nuk di se cfare te vendos le te fale dy rekate nafile dhe le te thote kete dua:

"All-llahume inni estehiruke bi ilmike ve estakdiruke bi kudretike ve es'eluke min fadlikel adhim. Fe inneke takdiru ve la akderu ve talemu ve la alemu ve ente al-lamul gujub. All-llahume in kunte talemu enne hadhel emre hajrun li fi dini ve mea-ashi ve  akibeti emri fakdurhu li ve jes-sirhu li thumme barik li fih, ve in kunte talemu enne hadhel emre sher-run li fi dini ve mea-ashi ve akibete emri fasrifhu ani vasrifni anhu vakdur lijel hajre hajthu kane thumme rad-dini bih" 
D.m.th: "O Allahu im! Une kerkoj Ti te zgjedhesh me dijen Tende dhe te caktosh me caktimin Tend dhe kerkoj te me dhurosh nga dhuntia Jote e madhe. Ti je Ai qe cakton e jo une qe caktoj, Ti je qe di e jo une qe di dhe vetem Ti je njohesi i te fshehtave. O Allahu im! Nese  e di se kjo  ceshtej ( e emeron ceshtjen (problemin, hallin) qe ke) eshte e mire per mua e ne fe, ne jete dhe pasojat qe vijne prej saj, ma ben te mundshme ate, ma lehteso, pastaj edhe ma beko ate. E nese e di qe kjo ceshtje eshte e keqe per mua ne fe, ne jete dhe pasojat qe vijne prej saj, me largo dhe ma largo mua prej saj dhe me mundso harjin (te miren) kudo qe te jete dhe pastaj me ben qe te jem i kenaqur me te." (Ebu Davudi, Tirmidhi, Nesai)

Urimi per martes

"Berakall-llahu leke ve bareke alejke ve xhemea bejne kuma fi hajr." dmth: "Allahu te bekofte, te perfshifte me bekimin e Tij dhe ju bashkofte qe te dyve ne te mire." (Ebu Davudi, Iben Maxhe etj.)

Naten e marteses

"All-llahumme inni es'eluke hajrehe ve hajre ma xhebeltehe alejhi ve eu-udhu bike min sher-rihe ve sherri ma xhebeltehe alejh." dmth: "O Allahu im ! Kerkoj te me japesh te miren e saj dhe te miren qe ia ke bere natyre dhe kerkoj te me ruash nga e keqja e saj dhe e keqja qe ia ka bere natyra." (Ebu Davudi, Ibn Maxhe)

Duaja kur trembesh ne gjume

"Eu-udhu bi kelimatil-lahit  tam-meh min gadabihi ve ikabihi ve sherri ibadihi ve min hemezatish- shejtani ve en jahdurun" dmth: "Kerkoj mbrojtje permes fjaleve te plota te Allahut xh.sh nga hidherimi dhe denimi i Tij, nga sherri i roberve te Tij, dhe nga shqetesimet e shejtaneve dhe prania e tyre."  (Ebu Davudi , Tirmidhi)

Duaja kur ke frike nga dikush

"All-llahumme inna nexh-aluke fi nuhurihim ve neu-udhu bike min shururihim" dmth: "O Allahu jone! Ty t'i leme ne disponim sherrin e tyre dhe kerkojme mbrojtje ne Ty nga sherri i tyre." (Ebu Davudi)

Duaja kur te veshtirsohet ndonje pune

"All-llahumme la sehle il-la ma xhealtehu sehlen ve ente texh-alul hazene idha shi-te sehla" dmth: "O Allahu im! Ska lehtesi pervec asaj qe Ti e ben te lehte. Ti je Ai qe te veshtiren kur te duash, e ben te lehte." (Trans. Ibnis Sinij dhe Ibni Hibani dhe Enesi r.a.)

Duaja kur te hidherohesh

"Eu-udhu bil-lahi minesh shejtani raxhim" dmth: "Kerkoj mbrojtje ne Allahun prej shejtanit te mallkuar."

Duaja kur sprovohesh me borxh

"All-llahummekfini bi halalike an haramike vagnini bi fadlike ammen sivak" dmth: "O Allahu im, ma mjafto hallallin Tend nga harami Yt dhe me pavareso me miresine Tende nga cdokush pos Teje."

Duaja kur ankohesh per ndonje semundje ne trup

Kur ke dhimbje ne trup vendose doren mbi ate pjese qe te dhemb dhe thuaj: " Bismil-lah (tre here). Eu-udhu bil-lahi ve kudretehu min sherri ma exhidu ve uhadhir (shtat here)." dmth: "Ne emer te Allahut (thuhet tre here) Kerkoj mbrojtje te Allahu  dhe ne fuqine e Tij nga sherri i asaj qe e ndiej dhe ia kam friken (shtat here)(Muslim)

Duaja kur te vizitosh varrezat

"Es-selamu alejkum ehled dijari minel mu'minine vel muslimne ve inna insha Allahu bikum le lahikun. Nes elullahe lena ve lekumul aafijeh." dmth: "Es selamu alejkum (paqja e Allahut qoft mbi ju), banore te ketij vendi, besimtare e muslimane. Edhe ne, inshallah, juve do tju bashkangjitemi. Lushim Allahun per ne dhe per ju, te na fale." (Muslim)

Ne rast te ndonje dhimbje ne trup

"Vendos doren mbi pjesen qe te dhemb dhe thuhet kjo dua:
"Bismilah Eudhu bil-lahi ve kudretehu min sherri ma exhidu ve uhadhir. "

Dua nga Kur'ani

"Na fal neve, vertet Ti je qe fal shume, je meshirues.(Bekare 128)

"Zoti yne , na jep te mira ne kete jete, te mira edhe ne boten tjeter dhe na ruaj pren denimit te zjarrit." (Bekare 200)

"Zoti im, me fal mua nga Miresia e Jote nje pasardhes (femije) te mire. Vertet , Ti o Allah je degjues i lutjes." (Ali Imran 38)

"Zoti yne! Na i fal gjunahet tona dhe leshimet ne punet tona na i mbulo te metat tona dhe pas vdekjes na bashko me te miret! Zoti yne! Na jep ate qe nepermjet te derguarve te Tu na e premtove dhe ne diten e Kijametit mos na turpero; vertet Ti je Ai qe nuk e shkel premtimin." (Ali Imran 193-194)

"Zoti im, me dergo ne vendte mir dhe me nxjerr ne menyre te ndershme dhe nga ana Jote me dhuro fuqi ndihmuese." (Isra 80)

"Zoti im, me mundeso qe t'i falenderoj te mirat Tuaja qe m'i dhurove mua dhe prinderve te mi dhe qe te bej vepra te mira qe Ti o Allah i pelqen, e me meshiren Tende me fu ne mesin e roberve Tuaj te mire." (Neml 19)

"Zoti yne! Mos na ben sprove ne duart e atyre qe nuk besuan dhe falna Zoti yne, Ti je ngadhenjyesi, i Urti." (Mumtehin 5)

Duaja kur perballesh me ndonje veshtirsi apo hall-problem

"La ilah il-la ent. Subhaneke inni kuntu minedh dhalimin"
"Adhurimi i takon vetem Allahut.I pa te meta eshte Ai. Une i kam bere keq vetes."

Kjo eshte duaja e profetit Junus ne barkun e balenes dhe thote profeti Muhammedi as. "Kush i drejtohet me kete dua (sinqerisht) Allahut xh.sh , Allahu xh.sh do ia pranoj lutjen (duan)."

Lutja per gjynahet

Profeti Muhammed a.s. ka thene: "Allahu gezohet me njeriun kur thote: "Rrab-big firli dhunubi!" dmth; "O Allahu im! mi fal gjunahet!" Sepse, ai e di se gjynahet, perveç Meje thote Allahu, nuk ka kush tia fal."

Lutja per te vdekurin

Profeti Muhammed a.s. ka thene: "Ikra ala mevtikum surete jasin." dmth; "Kendoni suren Jasin per te vdeurit tuaj!" (Ahmedi)

Duaja pranohet kur

Profeti Muhammed a.s. ka thene: "Dyert e qiellit hapen dhe lutjet pranohen ne kater raste; 1. Kur forcon pozicionin ne rrugen e Allahut, 2. Kur bie shi, 3. Kur fal namaz dhe 4. Kur te shikosh Qaben nga afer." (Taberani) Po ashtu profeti Muhammed a.s. ka thene: "Tre dua jane te pranuara: 1.Lutja e prinderit per femijen e tij, 2.Duaja e neperkemburit, 3. duaja e udhetarit." (Ahmedi) 
Ndersa ne nje hadith tjeter thote: "Tre personave u pranohet lutja; 1. Agjerusit, 2. Udhetarit-mysafir dhe 3.Atij qe i eshte bere padrejtesi." (Ebu Hurejre) 
Pergatiti
Gezim KOPANI



Date 20.01.2012

January 11, 2012

Jeta e imam Shaban Rexha

Shaban Rexha ka lindur me 09 nentor 1901 ne fshatin Lajthize afer qytetit te Pukes.Ai ne menyre te vazhdueshme ka marr pjese ne ceremonite fetare qe zhvilloheshin ne Xhamite e rrethit Puke.

Deri ne moshen 15 vjecare ka jetuar afer familjes se tij.
Ne vitin 1916 ai u regjistrua ne Mejtepin e Kabashit. Ne kete mejtep ai u mesua nga Imam Sadik Prishtina

Imam Sadik Prishtina vuri re tek Shaban Rexha zgjuarsine dhe deshiren e madhe per mesim.
Keshtu imam Sadik Prishtina pervec mesimeve fetare si ilmihal, histori islame dhe abetaren e Kur'anit i mesoj Shaban Rexhes edhe lexim dhe shkrim ne gjuhen Shqipe. Mesimet ne Mejtepin e Kabashit i mori deri ne vitin 1921.

Nga rezultatet e larta Shaban Rexha merr graden e Imamit dhe te Muezinit, ai ka ushtruar kete detyre ne shume Xhami si: Ne Lajthize, Rrape, Kryezi dhe Micoj.

Ne vitin 1921 Shaban Rexha punesohet ne administraten e neprefekturen Puke ku punon deri ne fund te po ketij viti pasi thirret per ushtare. Per 22 muaj ai perfundon sherbimin ushtarak.

Myftinia e rrethit Puke ne vitin 1923-24 emron Shaban Rexhen Imam ne Xhamine e fshatit Micoj. Pas nje viti ai hapi edhe Mejtepin ne fshatin Micoj rreth 30 m larg Xhamise.

Ne vitin 1925 krahas Mejtepit Islam Imam Shaban Rexha kerkon leje per hapjen e shkolles Shqipe ne kete fshat.

Pas kerkeses se imam Shaban Rexhes Drejtoria e Arsimit Puke e mbeshtetur edhe nga Prefektuara e Shkodres dhe e Pukes pranojne kerkesen e imamit dhe keshtu hapet edhe shkolla e pare Shqipe ne fshatin Micoj.

Nxenesit e Shaban Rexhes ishin te njejte si ato te Mejtepit po ashtu edhe te Shkolles shqipe ku permendim disa prej tyre:
Hysni Bajrami, Arif Islami, Zeqir Selimi, Brahim Sadira, Syl Elezi, Hasan Osmani, Halil Cana, Veli Betja, Uke Sahiti, Mehmet Bajrami, Adem Brahimi, Mustaf Rexhepi, Ahmet  Idrizi etj. Ndersa nga vajzat kishte nxenes: Aishe Kadria, Sinane Sadiku, Raze Sahiti dhe Hate Idrizi.

Imam dhe Mesues Shaban Rexha mbahet mend si mesuesi i pare qe ka hapur shkollen e Micojit dhe Mejtepin e Micojit. Sic shikohet edhe nga nje deftes e leshuar nga Imam Shaban Rexha shihet se ne ate kohe besimi ka qene si lende neper shkolla.
     Imam Shaban Rexha disa here ka bere imam edhe ne Xhamine e fshatit Qerret po ashtu edhe ne Xhamine e Koder Hanit.
Ne vitin 1931 emrohet  ne syren e adminstrates prane Komandes Mbrojtjes Kombetare ne Tirane detyre te cilen e vazhdoi deri me 7 prill 1939.

  (Kopje e difteses leshuar nga Imam Shaban Rexha)

Ne vitin 1944-1946 Punon si sekretar i administrates prene Nenprefektures se rrethit Puke.  Pas kesaj ai emrohet nenpunes i gjendjes civile detyre qe e vazhdoi deri me 31 dhjetor 1957.

Nga viti 1958 deri 31 dhjetor 1966 eshte emru nga Myftinia e rrethit Puke imam ne Xhamine e Lejthizes.

Shaban Rexha sipasoj e nje semundje te rende me date 18 qeshor 1976 i dorzon shpirtin Allahut xh.sh.

Shenim: Ky informacion eshte nxjerr nga arkivi i Myftinise Puke, nga te aferm te Imam Shaban Rexha, nga antare te Keshillit te Myftinise si Musa Ademi e Basri Selimaj etj.

_______
Pergaditi: Gezim Kopani
Informacioni perpunuar dhe grumbulluar pergjate vitit 2005-2006